Avatar billede storkie Nybegynder
10. august 2005 - 13:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Åben skabelon, når word startes.

Hej.
Kan jeg indstille Word 2003 til at åbne en skabelon istedet for det sædvanlige tomme dokument?
Avatar billede hcma Novice
10. august 2005 - 13:41 #1
ja
Omdøb dit Normal.dot til Normal.old og omdøb så derefter din nye skabelon til Normal.dot
Avatar billede storkie Nybegynder
10. august 2005 - 14:06 #2
Har lavet en søgning på min harddisk, men der er ikke filer med overstående navn. Kan du fortælle, hvor denne fil evt. skulle befinde sig?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
10. august 2005 - 14:13 #3
Typisk:
C:\Documents and Settings\[Bruger]\Application Data\Microsoft\Skabeloner\Normal.dot
Avatar billede hcma Novice
10. august 2005 - 14:16 #4
normalt ligger den i:
C:\Documents and Settings\brugernavn\Application Data\Microsoft\Skabeloner
Avatar billede hcma Novice
10. august 2005 - 14:17 #5
hjælp - fik ikke opdateret  ;o)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
10. august 2005 - 14:18 #6
Mappen \Application Data\ er normalt en 'skjult' mappe - derfor:

Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Avatar billede hcma Novice
10. august 2005 - 14:18 #7
eller også kan du gøre dette:
Åbn din "nye" skabelon -> Filer -> Gemsom -> vælg skabelon -> og i det vindue som popper op højreklikker du på Normal.dot og ændrer den og gemmer så den "nye" som Normal.dit
Avatar billede storkie Nybegynder
10. august 2005 - 14:23 #8
Tak, så fandt jeg den.
Windows var sat op til ikke at vise skjulte mapper og filer.
Avatar billede hcma Novice
10. august 2005 - 16:31 #9
som tak for hjælpen med at få visk Skjulte mapper og filer har jeg lige oprettet et pointspørgsmål (20 points) til dig:
http://www.eksperten.dk/spm/639042
Avatar billede hcma Novice
10. august 2005 - 16:33 #10
glenta helt lige:  TAK for pointene
Avatar billede hcma Novice
10. august 2005 - 16:33 #11
altså...  min staveplade trænger til at blive renset  ;o)