Avatar billede allanjonas Nybegynder
10. august 2005 - 11:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dokument ud fra skabelon

Hej Eksperter,

Jeg har oprettet en skabelon for mit brevpapir.
Herefter kan jeg se et link til dette brevpapir, ved at klikke på "Filer" og "Ny" (i højre side af skærmen kommer en søjle til syne med oversigt over skabeloner).

Nu har jeg slettet skabelonen for dette brevpapir, men linket til det slettede dokument er der stadig.
Og det er møj irriterende at der stadig er et link til en skabelon der ikke kan åbnes!

Klikker jeg på linket kommer der en tekst frem: "Ugyldigt dokumentnavn eller sti ..."

Jeg har været inde i den mappe hvor skabelonerne er, og der er sgu ikke nogen skabelon - den er slettet.

Men hvordan kan jeg slette det link der bliver ved med at være i oversigten????

Hilsen
Allan
Avatar billede vejmand Juniormester
10. august 2005 - 12:05 #1
Kan du ikke højreklike på linket og vælg "Slet"
Avatar billede allanjonas Nybegynder
10. august 2005 - 12:43 #2
Hej Vejmand,

Nej, linket kan ikke slettes ved at højreklikke.

Det underlige er, at disse links til skabeloner fremkommer ud fra de skabelon-filer der ligger i mappen: Application data\Microsoft\skabeloner
Men, hvordan dælen kan der så være et link til en skabelon fil der er slettet?

Allan
Avatar billede vejmand Juniormester
10. august 2005 - 13:20 #3
Jeg har prøvet oprette nogle skabeloner, og derefter slette dem igen.
Det virker fint, linket slettes også.

Prøv evt. at oprette en ny skabelon, med samme navn som den der ikke vil slettes.
Så burde den overskrive linket.

Når du så sletter den igen, burde du kunne gøre det ved at højreklikke på linket, og vælge "Slet"

Hvis det er fordi du har omdøbt en eksisterende skabelon, tror jeg ikke du kan slette linket.
Avatar billede allanjonas Nybegynder
10. august 2005 - 14:40 #4
Tak for det.

Allan
Avatar billede vejmand Juniormester
10. august 2005 - 15:04 #5
Velbekomme.

Hvis det var løsningen, markere du mit navn i boksen ude til venstre, og klikker på "Accepter".
Så er spørgsmålet rigtig lukket.  c",)
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2005 - 23:28 #6
Husk at oversigten over skabeloner viser .DOT filer fra to mapper (+ undermapper), som angivet under Funktioner | Indstillinger | Filplaceringer, hhv. mappen for Brugerskabeloner og for Arbejdsgruppeskabeloner.
Og reglen er, at hvis du har to skabeloner med samme filnavn, så er det den i mappen Brugerskabeloner, der 'vinder'.