Avatar billede rasmusbl Nybegynder
08. august 2005 - 22:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hastighed på downloads via MSN

Har for nyligt nedgraderet min internethastighed fra 1024/256 Kbit/s til 512/128 Kbit/s. I denne forbindelse har jeg oplevet at min hastighed på at downloade noget via MSN er blevet helt utrolig langsom. Det tager en time for en person at sende mig en alm. mp3 fil hvor det tidligere tog samme person nogle få minutter at sende en tilsvarende fil. Når jeg downloader andre steder på nettet går det også tilfredstillende hurtigt = 25 kb/s.

Er der et problem med mine indstillinger på MSN (firewall?) eller kan det passe at det skal gå så langsomt? Hjælppp
Avatar billede donby Nybegynder
09. august 2005 - 01:26 #1
med en 512 forbindelse burde du hente fra nettet med ca 60 kb/s ( max 64 kb/s ) så hvis du henter med 25 kb/s er det måske fordi du ikke får den ydelse du betaler for.
http://test.info.dk/ her kan du teste din forbindelse. kør testen et par gange, sørg for ikke at have andet kørende.. Generelt set er msn langsomt til overførsel men timer til en mp3 lyder vildt.. hvis du samtidig har download progz kørende æder det dog din båndbredde og msn bliver langsommere
Avatar billede rasmusbl Nybegynder
09. august 2005 - 09:01 #2
Tak for testen som jeg tog 3 gange. 55 - 64 -64 fik jeg. Altså et gennemsnit på 61 kb/s, så der er ikke noget galt med hastigheden. Problemet er med MSN. Skal jeg prøve at geninstallere den?
Avatar billede donby Nybegynder
09. august 2005 - 10:00 #3
ja, men msn får du nok ikke højere end 30-35 på en god dag, det er dog stadig langt bedre end det du fortæller
Avatar billede rasmusbl Nybegynder
18. august 2005 - 15:39 #4
luk
Avatar billede donby Nybegynder
18. august 2005 - 15:55 #5
fandt du en løsning?? du har ikke lukket spm endnu, du skal acceptere et svar :)
Avatar billede donby Nybegynder
18. august 2005 - 19:51 #6
øhhh tak.. fandt du en løsning??
Avatar billede rasmusbl Nybegynder
18. august 2005 - 20:58 #7
Nej desværre, problemet er der stadig :( Gav dig bare pointene alligevel fordi du prøvede at hjælpe :)
Avatar billede tyrenmadz Nybegynder
18. august 2005 - 21:49 #8
Prøv det her program, det hjælper dig med mange ting, samt en helt anden messenger vindue.

http://prdownloads.sourceforge.net/gaim/gaim-1.5.0.exe?download