Avatar billede jokum78 Nybegynder
08. august 2005 - 11:16 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

preg_replace funktion

Jeg bliver aldrig klog på regexp :-)

Nogle der ligger inde med en funktion, der virker som htmlentities, men tillader enkelte tags:

<a href="">foo</a>
<b>foo</b>
<i>foo</i>

Andre end disse skal escapes, ligesom htmlentities gør det...
Avatar billede jaw Nybegynder
08. august 2005 - 13:37 #1
Mener du, at du vil have visse tags tilladte, og andre udelades?

Så brug:

$str = "<b>test</b> <u>test2</u>";
$allowed = "<a>, <b>, <i>";
echo strip_tags($str, $allowed);
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2005 - 13:46 #2
strip_tags fjerner tagsne, det er der problemet ligger ;o)  Jeg har selv forsøgt på at lave et script til dig jokum78, men jeg gav op midt i forsøget - jeg tror også du bliver nødt til at løse det på en anden måde, eller flytte spørgsmålet over i RegExp. kategorien.
Avatar billede jaw Nybegynder
08. august 2005 - 13:48 #3
Så forstår jeg nok ikke helt hvad der bliver spurgt om :)
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2005 - 13:51 #4
De tags der ikke er tilladte, skal vises..

Hvis der f.eks. bliver skrevet <div>hej</div>, skal <div> laves om til &lt;div%gt;
Avatar billede jaw Nybegynder
08. august 2005 - 13:53 #5
Ja, det står der jo også når jeg læser spørgsmålet ordentligt :) Men er det så ikke bare at køre en striptags og få fjernet de "ulovlige" tags først, og bagefter lave en htmlentities() ?
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2005 - 13:55 #6
De lovlive skal eksekveres som html, mens de ulovlige ikke skal fjernes, men laves om til htmlentities.
Avatar billede jokum78 Nybegynder
08. august 2005 - 14:35 #7
wicez har forstået korrekt, men havde ikke tænkt så langt, det er ok at strippe tags, så strip_tags gør det :)
læg et svar begge 2...synes i Skal dele
Avatar billede jaw Nybegynder
08. august 2005 - 14:37 #8
10-4 :)
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2005 - 20:20 #9
Svar ;o)
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2005 - 09:46 #10
Tak for point.