Avatar billede gunnarb Mester
08. august 2005 - 09:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan kun se billede i Vis udskrift.

Jeg har et word dokument med et billede, og på et tidspunkt er der sket et eller andet med dokumenter, for nu kan jeg ikke se billedet, når jeg åbner filen. Hvis jeg trykker "Vis udskrift", ja så er billedet med. Lukker jeg "Vis udskrift" så er billedet væk igen.
Hvad er der gået galt? Hvorden ændre jeg det, så jeg kan se billedet hele tiden.
Avatar billede hcma Novice
08. august 2005 - 11:01 #1
Funktioner -> Indstillinger -> fanebladet Vis -> fjern flueben ved Pladsholdere til billeder
Avatar billede gunnarb Mester
08. august 2005 - 11:26 #2
Fluebenet  ved pladsholdere til billeder var fjernet.
Det er ved Normal visning  og disposition at billedet ikke kan ses.
Ved vis udskriftlayout, kan jeg også se billedet.
Avatar billede hcma Novice
08. august 2005 - 11:31 #3
så er jeg lost :o(
Avatar billede jkrons Professor
08. august 2005 - 13:24 #4
Til lykke! Du er rendt ind i en Word begrænsning. Word kan kun vise billeder i Udskriftsvisning og Weblayoutvisning. Hvis du arbejder i noramlvisning eller dispositionsvisning, skal du bruge Vis udskrift for at se billederne.

Prøv fx at stå i normalvisning og indsæt et billede. Så vil du se, at der automatisk skiftes til udskriftsvisning. Tvingerdu den så tilbage til normalvisning er billedet væk igen.
Avatar billede hcma Novice
08. august 2005 - 13:32 #5
hvis man arbejder i Word2000 vises billedet i alle visninger. Er det noget nyt i word2003 ?
Avatar billede jkrons Professor
08. august 2005 - 13:55 #6
Jeg ser det i såvel 2002 som 2003.
Avatar billede jkrons Professor
08. august 2005 - 13:56 #7
Her er fra hjælpen:

"I normal visning kan du ikke se sideskift, sidehoveder og sidefødder, baggrunde, tegneobjekter og billeder, hvis de ikke er formateret med ombrydningen På linje med tekst."

Jeg mener faktisk at det bør være det samme i 2000.
Avatar billede hcma Novice
08. august 2005 - 14:03 #8
sidder med 2000 og der kan man se det hele i udskriftslayout, hvorimod kun sideskift, sidehoved/-fod IKKe vises i de andre visninger. Baggrunde vises i Web- samt udskriftslayout
Avatar billede jkrons Professor
08. august 2005 - 14:46 #9
Hm, så er det nok hukommelsen der svigter mig.
Avatar billede gunnarb Mester
09. august 2005 - 21:26 #10
Det ser ud til at jeg må leve med den fejl. Jeg bruger office xp. Hvad svarre word og excel til her. Altså er det f.eks word 2000?
Avatar billede jkrons Professor
09. august 2005 - 22:11 #11
XP er 2002.