Avatar billede ulricho Novice
07. august 2005 - 16:20 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Åbning af Word-fil fra WP51 m/password

Jeg har en fil, som er lavet i WordPerfekt 5.1. Den er muligvis blevet konverteret over i Word i en tidligere version af mig, for filen hedder nu .DOC. Filen har altid haft et password tilknyttet, som er kendt.

Jeg prøver nu at åbne filen i Word 2003 under XP, men kan ikke åbne den. Den kommer med en masse muligheder, hvor også årsagen kunne være et tilknyttet password, hvilket er tilfældet.

Hvordan får jeg nu filen åbnet i Word eller i et andet format?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
07. august 2005 - 16:36 #1
PS: Hvis du ikke får nogen FEEDBACK i denne tråd _kunne_ det jo skyldes at DU heller ikke er så flink til selv at give FEEDBACK på dine tidl. spm.:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=ulricho&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp - 25 åbne ?
Avatar billede ulricho Novice
07. august 2005 - 17:10 #2
BOOOOM! Det var noget af en kommentar!!! -> Hermed ryddet op og kommenteret!

Det var ikke helt fair også at måle på ikke besvarede spørgsmål!!! Søgningen skulle have set sådan ud http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_2=on&spm_creator=ulricho&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp. Så havde jeg givet dig 100% ret!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
07. august 2005 - 17:33 #3
Nydeligt...

I WP5.1 hed filerne også *.DOC til efternavn (så vidt jeg husker)...

Hvordan "åbner" du filen via WORD 2003 ?
Avatar billede ulricho Novice
07. august 2005 - 19:24 #4
Det kan jeg slet ikke. Den fejler med popup-vindue ...

Jeg har prøvet at starte Word fra Stifinderen via filen. Jeg har også prøvet at stå i Word og åbne med alle de muligheder, der findes, den vej rundt.
Avatar billede b_hansen Novice
08. august 2005 - 07:47 #5
Når du åbner fra Word, har du så prøvet at definere filformattet, inden du åbner filen? Altså fortælle Word, at det er et WP 5.1-dokument?
Avatar billede ulricho Novice
08. august 2005 - 08:01 #6
b_hansen: Det havde jeg ikke - jeg troede lige, at det var løsningen. Men så nemt var det desværre ikke. hmm
Avatar billede ulricho Novice
08. august 2005 - 08:02 #7
Det skriver det sammen med popup'en...
Avatar billede b_hansen Novice
08. august 2005 - 08:03 #8
en anden løsning kunne være at åbne den i en nyere version af WordPerfect. Den kan downloades i en prøveversion, men det burde jo være nok til at åbne filen og gemme den uden password.
Avatar billede ulricho Novice
08. august 2005 - 08:07 #9
lyder rigtigt. Ved du, hvor den kan downloades?
Avatar billede ulricho Novice
08. august 2005 - 08:12 #11
Merci. Jeg prøver ...
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2005 - 09:30 #12
Sagde du ikke, der var password på? kan den så åbnes?
Avatar billede ulricho Novice
08. august 2005 - 09:59 #13
Den kan ikke åbnes i Word som sådan. Den fejler og kommer med en popup-menu og henviser til en hjemmeside fra Microsoft, hvor de ikke har en løsning på fejlen.
Avatar billede ulricho Novice
08. august 2005 - 19:43 #14
Sådan b_hansen. Jeg har nu downloaded WordPerfekt 12. Åbnede filen og gemte den i Word uden password - og det hele virkede!!! Perfekt.

Svarer du lige på spørgsmålet?
Avatar billede b_hansen Novice
09. august 2005 - 07:59 #15
gerne.