Avatar billede paaskeland Nybegynder
06. august 2005 - 17:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Konbvertere billeder med max kb størrelse

Hej eksperter!

Jeg står og skal konvertere en masse billeder til et webgalleri. Men billederne må max fylde 100 kb, men jeg kan simpel hen ikke finde et program, hvor jeg kan vælge en max kb størrelse på billederne. Nogle der kan hjælpe?

På forhånd tak...
Avatar billede boxer Nybegynder
06. august 2005 - 17:59 #1
Avatar billede paaskeland Nybegynder
06. august 2005 - 18:14 #2
og hvordan konvertere du så størrelse på billederne i det program?
Avatar billede boxer Nybegynder
06. august 2005 - 18:58 #3
Inde i programmet vælger du et billede, trykker på fanebladet "rediger", vælger "tilpas størrelse". Så får du en række forskellige muligheder. Prøv dig lidt frem - jeg skulle vælge 6 x 8 cm foto for at komme ned i ca. 100 kb.
Du kan også vælge "tilpasset" og så bare tilpasse størrelsen.

Du får bare et meget lille billede ud af det :o/
Avatar billede paaskeland Nybegynder
06. august 2005 - 19:51 #4
jeg tror ikke du helt forstår mit problem! For det jeg mangler, er at jeg kan angive hvad max størrelsen skal være! For billederne må nemlig ikke komme til at fylde end 100 kb
Avatar billede boxer Nybegynder
06. august 2005 - 19:57 #5
Okay - du mener at markere en hel bunke billeder og så sætte størrelsen til 100kb?

Så har jeg misforstået dig - sorry :o/

Jeg har desværre ikke andre bud.
Avatar billede milter Ekspert
06. august 2005 - 21:30 #6
Hvor mange billeder drejer det sig om, og hvordan har du dem lagret?

Hvor store er originalerne (i MB)?

Har alle originalerne samme størrelse?

Hvad skal de komprimerede billeder bruges til?
Avatar billede paaskeland Nybegynder
24. juli 2006 - 13:21 #7
lukket