Avatar billede solsken Nybegynder
06. august 2005 - 13:01 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Adgang for medlemmer at redigere egen side på min hjemmeside

Jeg har en hjemmeside hvor jeg vil give mine medlemmer hversin egen side, hvor de kan indsætte billeder og text ved at uploada og redigere siden direkt via browseren/min hjemmeside. Hvor kan jeg finde et script/program eller hvad det heder der kan lave disse ting.
Avatar billede keysersoze Guru
06. august 2005 - 14:04 #1
jeg tvivler på at du kan finde noget færdigt der kan gøre det - det bedste forslag er nok at du skal over i et serverside-sprog idet almindelig HTML ikke er nok. Et serverside-sprog kan fx være ASP, PHP eller ASP.NET og de giver mulighed for det du mangler - altså brugerstyring, upload m.m.

www.activeserverpages.dk - www.html.dk - www.netcoders.dk kan du læse en del mere om primært ASP men også lidt om ASP.NET og PHP. Du skal nok ikke regne med at få et program der kan lave det for dig - det normale når man koder med en serverside-teknologi er at man koder i hånden.
Avatar billede olebole Juniormester
06. august 2005 - 23:19 #2
<ole>

"hvad hedder det, der kan lave disse ting?"

Det kaldes et hovede - og er den lidt besynderlige klump, der sidder længst væk fra gulvet på en webkoder, når han sidder foran sin PC  ;o)

- undskyld, kunne ikke lade være ... men keysersoze har jo også svaret helt fonuftigt  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede keysersoze Guru
06. august 2005 - 23:42 #3
heh - good one ;)
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
06. august 2005 - 23:47 #4
hej Solsken>> det du snakker om smager meget af content management.

Der findes en masse OpenSource du kan gøre brug af for at lave dette system.

Kig på http://mamboforge.net/

mvh
Mads
Avatar billede solsken Nybegynder
07. august 2005 - 10:29 #5
Ole, den var god, desværre ved jeg ikke hvis man kan gi' humor points.
Jeg er novise på ASP, PHP området og jeg hade en ide om at der muligvis fandtes færdige script, problemet er at jeg ikke ved hvad det heder og hvad søgeord jeg skal bruge. Hvis jeg har forstået det hele rigtigt bliver jeg nød til at lære lidt om server-side sprog. Hvilket af dem er bedst, ASP eller PHP
mvh
Solsken
Avatar billede keysersoze Guru
07. august 2005 - 10:39 #6
de er for så vidt lige gode - hvilket man bedst synes om er lidt som at vælge religion. Den store forskel vil jeg først mene kommer hvis man vælger ASP.NET men hvis valget står mellem ASP og PHP så kig lidt på syntaksen i begge sprog og se hvad du bedst kan lide.

Det kan da ikke afskrives at der findes noget færdigt - i så fald er søgeord som dhtml editor, rich texh, user access, picture upload måske noget af det nærmeste du kommer.
Avatar billede solsken Nybegynder
09. august 2005 - 17:44 #7
Mit minde har brug for opdatering. Jeg vil gerne give mine points til dig keysersoze.
Hvordan hvar det nu man gør så det bliver ret.
Avatar billede keysersoze Guru
09. august 2005 - 17:57 #8
så skal jeg lægge et svar :)
Avatar billede solsken Nybegynder
09. august 2005 - 19:36 #9
jeg har kliket på accepter. Er det rigtigt
Avatar billede keysersoze Guru
09. august 2005 - 19:55 #10
ikke endnu - du skal huske at markere mit navn ude i boksen til venstre først.
Avatar billede keysersoze Guru
09. august 2005 - 20:17 #11
så lykkedes det :)