Avatar billede luskebuks Nybegynder
05. august 2005 - 15:42 Der er 20 kommentarer

Nyt bundkort = Død Windows

Hej alle.

Jeg har lige skiftet mit bundkort og mine RAM ud, og nu vil computeren ikke starte Windows op. Det er et Asus A7V600-X jeg har købt, og en blok med 512 MB PC 2700 RAM. CPU'en er en AMD Athlon XP 2400+. Når jeg starter op, kommer den frem med en skærm hvor der står at Windows ikke blev startet korrekt, og hvor man så kan vælge mellem fejlsikret tilstand, fejlsikret med netværk, normal o.s.v.

Har I nogen anelse om hvad der er galt???
Avatar billede screem_brille Novice
05. august 2005 - 15:45 #1
ja i med installations cdén og vælg reparer, så genistaleres windows med bibeholdelse af dine instillinger og programmer, men de nye drivere osv til dit nye bundkort indlæses, og gør derved windows brugbar igen.
Avatar billede luskebuks Nybegynder
05. august 2005 - 15:45 #2
I øvrigt, hvis jeg trykker på en af valgmulighederne, rebooter den bare, og så ender jeg på samme skærm igen.
Avatar billede luskebuks Nybegynder
05. august 2005 - 15:47 #3
Når jeg vælger Reparer, så ryger jeg ud i DOS-Prompten, og så er jeg lost. Jeg skal vælge hvilken installation jeg vil reparere - No problemo. Så skal jeg skrive adgangskoden - Heller ikke et problem, men derefter står den bare og blinker ved teksten C:<WINDOWS> og så er jeg godt nok lost....
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. august 2005 - 15:50 #4
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. august 2005 - 15:51 #5
1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"
Avatar billede luskebuks Nybegynder
05. august 2005 - 16:03 #6
Ja, jeg har godt set det derinde, men jeg får slet ikke tilbuddet om at lave en repair anden gang. Og hvis jeg prøver det der står om at gøre det i konsollen, finder den ikke den fil der skal bruges..
Avatar billede luskebuks Nybegynder
05. august 2005 - 16:09 #7
Jeg kan kun vælge mellem at slette mappen og installere på ny, at angive en anden mappe, eller at afslutte installationen....
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. august 2005 - 16:10 #8
Du skal ikke ind i konsollen.

Bare følg bartfreak's anvisninger, det virker.
Avatar billede luskebuks Nybegynder
05. august 2005 - 16:12 #9
Ja, jeg har godt set det derinde, men jeg får slet ikke tilbuddet om at lave en repair anden gang. Og hvis jeg prøver det der står om at gøre det i konsollen, finder den ikke den fil der skal bruges..
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. august 2005 - 16:16 #10
Du springer over repair i konsol mode og fortsætter til nuinstallation. Du vælger hvor den skal ligge, så du klikker på det drev, hvor du har XP lige nu.

Nu er det, at den kan se, at du allerede har et styre system, og derfor tilbyder den dig at slette den gamle, eller lave en repair af den gamle.
Avatar billede luskebuks Nybegynder
05. august 2005 - 16:19 #11
Nej... Den skriver godt nok at der er et liggende, men den spørger kun om jeg vil anvende den samme mappe og slette den eksisterende installation, eller om jeg vil anvende en anden mappe...
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. august 2005 - 16:36 #12
Det forstår jeg ikke, mystisk.
Avatar billede luskebuks Nybegynder
05. august 2005 - 16:37 #13
Nå... Det er ligemeget... Jeg har taget konsekvensen, og har lavet en komplet ny installation. Den trænngte alligevel til det. Men tak for jeres tid.. :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. august 2005 - 16:44 #14
Det er også den bedste løsning, når du har erhvervet et nyt bundkort, start på en frisk.
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. august 2005 - 16:45 #15
Start på en frisk, betyder at du også har formateret drevet med systemet på ! ! !
Avatar billede luskebuks Nybegynder
05. august 2005 - 16:48 #16
Ja, men nu finder den nok selv det nye bundkort.. Og ellers har jeg en CD fra kortet med samtlige drivers på.. Så skal det sq nok gå....
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. august 2005 - 16:52 #17
jo jo, bare for at minde dig om at det er aller bedst på en nyformateret disk. Den skal nok finde de drivers den skal bruge.
Avatar billede luskebuks Nybegynder
05. august 2005 - 16:53 #18
Ja, jeg har formateret disken inden jeg gik i gang med installationen. Men tak for det.. :-)
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2005 - 16:55 #19
jeg har også fået og vide man ikke bare kan gå fra et bundkort over på en anden type uden det et forfra igen fra bunden hvilket også er det optimale
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 01:46 #20
brug for mere hjælp ?