Avatar billede KongKurs Juniormester
03. august 2005 - 22:25 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

E-bid.dk - Godt navn til aktion?

Hejsa,

er domainet e-bid.dk et godt navn til et aktionssite?

Points går til konstruktive/seriøse svar...

Mvh

Frederik
Avatar billede KongKurs Juniormester
03. august 2005 - 22:26 #1
aktion betyder i dette tilfælde auktion!! :-/
Avatar billede lamaduck Nybegynder
03. august 2005 - 22:30 #2
syntes det lydder forkert, men kan ikke lige komme med andre bud
Avatar billede boxer Nybegynder
03. august 2005 - 22:48 #3
Jeg vil ikke forbinde det med et auktions site.
Hvad med netauktion.dk?
Avatar billede boxer Nybegynder
03. august 2005 - 22:57 #4
123sold.dk
123solgt.dk
sold.dk
solgt.dk
buy-sell.dk
123-its-yours.dk
123.dk
quick-auktion.dk
under-hammeren.dk
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
03. august 2005 - 23:11 #5
Har ikke lige tjekket om det er ledigt, men sørg for at vælge et domæne hvor du får flerstavelses-ord, både med og uden bindestreg.

Nu håber jeg da at du har købt det inden du lægger sådan et spørgsmål ud

boxer... Det er vist kun 123-its-yours.dk som er ledig ?

For mig er e-bid.dk et godt ord, men nok ikke for den ældre generation.
Men det er nok det bedste domæne-navn, medmindre du vil betale større summer til domæne-hajer....
Avatar billede boxer Nybegynder
03. august 2005 - 23:30 #6
Du har ret - E-bid.dk lyder udmærket nu hvor jeg lige har tygget på det :o)

eric-pedersen > Det tjekkede jeg først bagefter. Erstat dk med nu - det giver en helt anden ordlyd.

E-bid.dk er også optaget.
Avatar billede venturer Nybegynder
03. august 2005 - 23:32 #7
komogbyd.nu
komogbyd.dk

Der er vist frit slag :D  (<-- Fik I den.. "slag"? ;)  )
Avatar billede KongKurs Juniormester
04. august 2005 - 00:11 #8
Hmm... jeg er stadig ikke sikker på jeres mening omkring domænet.. Jeg har lige set at  bydogvind.dk er ledigt.. Ville det efter jeres mening være et bedre navn end e-bid.dk?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
04. august 2005 - 00:22 #9
har lige checket e-bid er kun tilgængligt i e-bid.se..nu, og .as
men auktiondk. er ledigt i alle andre end .dk
auktion.as kan dog stadig købes.
blot et forslag..O)
Avatar billede KongKurs Juniormester
04. august 2005 - 00:26 #10
-bartfreak> Jeg har købt e-bid.dk... men er ikke sikker om det er godt nok.. ville jo helst ha' haft ebid.dk men det er taget.. Faktisk har jeg også købt rubrikken.com, da jeg  overvejede at lave et site med både annoncer(ála den den blå avis) og auktioner... men af rubrikken.com og e-bid.dk synes jeg nok bedst om det sidste....

Hva' synes I?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
04. august 2005 - 00:30 #11
jeg synes de er gode begge 2, men skal man ha´succes så er det vigtigt at man skille ud fra mængden.O)
endnu et forslag .-> www-auktion (ogå uden bindestreg)
som er ledigt i .dk, men ikke .com..??
Avatar billede KongKurs Juniormester
04. august 2005 - 00:36 #12
-bartfreak> Ja, det er heller ikke noget dårligt forslag synes jeg...Hmm, synes ikke rigtigt jeg bliver klogere på det her :) Er der nogen af de 3:
- Rubrikke.com
- e-bid.dk
- www-auktion.dk

som du synes skiller sig ud? Hva' med jer andre, hva' synes I?

Boxer> Vil du ikke lige smide et svar igen da jeg kom til at afvise dit første..
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
04. august 2005 - 00:58 #13
jeg synes e-bid skiller sig ud, man kan blive nysgerig, fordi det ikke siger så meget om hvad siden drejer sig om.
derfor er wwww-auktion mere sigende, hvis det er det man vil ha´.--
de største sider hedder ikke ligefrem det mest sigende, tænk bare på yahoo, og google, eller ebay, kelko.. jeg kan blive ved. Så derfor en rigtig succes kræver kordination, med markedsføring osv. inkl. en planlagt markedsprofil. (hvilken "smag" skal folk ha´ i munden, når de hører navnet.)
derfor vil jeg stemme på www-auktion.dk
da det lyder meget seriøst, og tillidsfuldt.!
Avatar billede boxer Nybegynder
04. august 2005 - 04:28 #14
e-bid og auktion lyder bedst. Rubrikke synes jeg ikke lyder så godt. E-bid.dk er det der lyder mest internationalt.

Men når man tænker på et af de store sites QXL (ja jeg tænker på is når jeg hører navnet), så kan man vist kalde sit auktions site hvad man vil.
Det drejer sig om at reklamere for sitet. Så bliver det populært uanset navnet.

Bydogvind lyder nok lidt for lottoagtigt.
Avatar billede triple-x Nybegynder
04. august 2005 - 08:56 #15
jeg synes hverken e-bid www-auktion er særlig gode, forstil jer at i skal fortælle en af jeres venner om der her nye side, den hedder www auktion, kan i høre hvor let den ender til www.auktion.dk istedet for www.www-auktion.dk

Det samme med e-bid, der mister man hurtig bindestregen hvis man lige møder vennen på gaden og vil fortælle om siden.

Dette er også en af grundene til at sider hedder QXL google yahoo, fordi de ligger i hovedet da man ikke aner hvad det er rigtig. Hvis man tror at de bare til tilfældig valgt fordi en af programmørene sys det lød godt, så tager man grusomt fejl.

Har dog ikke lige nogle forslag til domæne, og overstående er også kun min mening, tag dem som du vil
Avatar billede KongKurs Juniormester
04. august 2005 - 09:30 #16
triple-x> Tak for input... Vil give dig ret omkring e-bid.dk og bindestregen... det er det jeg selv frygter lidt.. Hva' er dit synspunkt omkring rubrikken.com?
Avatar billede triple-x Nybegynder
04. august 2005 - 09:36 #17
der må jeg melde pas, har ikke rigtig nogen mening om den :)men hvis jeg skal være ærlig synes jeg det er den bedste af de 3 du har op og vende.
Avatar billede boxer Nybegynder
04. august 2005 - 09:45 #18
quicksale.dk/quicksell er ledig - hvad synes du om dem?
Okay - du skrev forkert første gang du nævnte rubrikke(n). Med et n til sidst lyder det jo meget bedre :o)
Avatar billede boxer Nybegynder
04. august 2005 - 09:47 #19
Og skal man være rigtig flabet er quickqxl.dk også ledigt :o) Men jeg ved ikke om det er lovligt - er der ophavsret på qxl?
Avatar billede KongKurs Juniormester
04. august 2005 - 18:01 #20
Takker for alle svar... :D
Avatar billede boxer Nybegynder
04. august 2005 - 18:28 #21
Velbekom og tak for point :o)
Avatar billede triple-x Nybegynder
04. august 2005 - 18:30 #22
velbekom :)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
04. august 2005 - 20:10 #23
.O)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
04. august 2005 - 21:19 #24
velbekomme... og tak for point