Avatar billede Slettet bruger
03. august 2005 - 14:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Et mærkeligt problem med FTP-delen.

Hejsa

Jeg er ved at oprette en FTP-server under IIS på en Windows XP Pro server!

Dette virker også meget fint. Dette vil sige at jeg kan sagtens logge på og så videre, og jeg kan også hente filer fra ftp-serveren ved "træk og slip" metoden. For eksempel ved at "trække" en fil ud på mit skrivebord fra FTP-serveren.

- Men hvis jeg så for eksempel skriver følgende:

ftp://MinFtpServer/FilensNavn.txt

- i min browser får jeg en fejl om at den ikke kan finde webstedet, eller at der skete en DNS-fejl.

Hvad kan det dog skyldes? For jeg kan jo godt kopiere den samme fil over på mit skrivebord med "træk og slip" metoden, men ikke skrive stien på filen i min browser...

\Dan
Avatar billede bredum Nybegynder
11. august 2005 - 12:38 #1
har du husket at give adgang til anonym adgang??
Avatar billede bredum Nybegynder
11. august 2005 - 12:44 #2
mener det er "Internet Guest Account"
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2005 - 01:29 #3
Hej

Ja, det er ikke derfor! Der er givet anonym adgang.

Og brugeren kan sagtens logge sig ind og kopiere en fil derfra over på skrivebordet og så starte den. men brugeren kan IKKE skrive den eksakte URL på en fil og så downloade den...

\Dan