Avatar billede tinaten Nybegynder
03. august 2005 - 12:48 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Undskyld mit dumme spørgsmål

Men hvad f..... er overclocking????

Nu er jeg stødt på det ord flere gange og har altid undret mig og hvis jeg kunne få det forklaret som jeg var 5 år, ville det bare være great!!!!

på forhånd mange tak!!!!
Avatar billede kalp Novice
03. august 2005 - 12:50 #1
Avatar billede kalp Novice
03. august 2005 - 12:51 #2
Det betyder egentlig bare, at du sætter hastigheden op på dit hardware... typisk din CPU.. det er ikke altid lige godt eftersom det er hastigheder dit hardware ikke rigtig skal køre på.. men hvis man gør det rigtigt så behøver det ikke ende galt:) der er en del som gør det:)
Avatar billede tinaten Nybegynder
03. august 2005 - 12:55 #3
okay tak for dit svar!!!! Det kan sammenlignes lidt med at tune sin Puch Maxi til 80km/t.
Avatar billede kalp Novice
03. august 2005 - 13:00 #4
Præcis! hehe
Avatar billede kalp Novice
03. august 2005 - 13:00 #5
kan sådan en da tunes så meget:P hehe;)
Avatar billede tinaten Nybegynder
03. august 2005 - 13:01 #6
ja sagtens, havde en kammerat, der fik en op på knap 100 km/t
Avatar billede venturer Nybegynder
03. august 2005 - 13:02 #7
Når man snakker hastidhed på computere snakker man om clock-frekvensen (til dagligt omtalt som GHz). Så overclocking er en "optimering" af den nuværende hastighed. Lige som så mange har gjort med deres Puch :)
Lige som du på Puch'en kan gøre lidt forskelligt (bore cylindere, hakke i stemplet, skifte gearet), så kan du også med computeren gøre det på forskellige måde, men det hele bliver betegnet som overclocking.
Avatar billede screem_brille Novice
03. august 2005 - 13:09 #8
kalp, ja en gammel puch maxi med pedaler, kan komme op på ca 120 men det er ikke sjovt at køre på den med den hastighed *G*
Avatar billede kalp Novice
03. august 2005 - 13:10 #9
Jeg vil hellere risikere min CPU end mit liv:P hehe
Avatar billede mr_baskerwild Nybegynder
16. august 2005 - 11:34 #10
det bedtyder osse det sammen på en puch motor som pc bliver lorte for varmt står det HUSK DET
Avatar billede mr_baskerwild Nybegynder
16. august 2005 - 11:35 #11
af