Avatar billede tlunde Nybegynder
02. august 2005 - 11:06 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Typo3 CMS nybegynder, har brug for lidt hjælp

Hejsa,
Er der nogen der har god forstand på Typo3 CMS systemet? Jeg er lige begyndt at skal bruge det, men kunne godt bruge lidt hjælp til at komme igang...

Eksempelvis, hvordan starter jeg ud med at lave en side helt fra bunden gennem Typo3?

Håber på lidt hjælp...

/Lunde
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
02. august 2005 - 11:10 #1
Skal det være Typo3 CMS?
Avatar billede tlunde Nybegynder
02. august 2005 - 11:21 #2
Ja, det er det jeg skal arbejde med på mit nye arbejde, og ville derfor sætte mig ind i det inden jeg skulle starte...Jeg kan bare ikke lige helt gennemskue hvordan man kommer igang med en ny side deri...
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
02. august 2005 - 11:54 #3
Nej jes synes også at TYPO3 virker uoverskueligt. Jeg sidder lige i øjeblikket og arbejder i et andet CMS, vi besluttede os ikke for TYPO3.

Håber du finder en der kan hjælpe dig!

mvh
Mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
02. august 2005 - 15:47 #4
Der findes en del hjemmesider på WWW omrking TYPO3 har du kigget på dem?

mvh
Mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
02. august 2005 - 23:49 #5
hej tlunde>>

Går det fremad med TYPO3? , undskyld nysgerrigheden...!

mvh
Mads
Avatar billede tlunde Nybegynder
04. august 2005 - 12:00 #6
Tjae, har da fundet ud af mange af funktionerne, men mangler stadig det der med at lave et website helt fra bunden i typo3, hvis det er noget der kan lade sig gøre...

Leder med lys og lygte efter hjælp...
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
04. august 2005 - 17:32 #7
Ja jeg mener enten at du skal lave din egen template...eller du skal hente en på nettet.

mvh
mads
Avatar billede eksplayer Nybegynder
04. august 2005 - 17:47 #8
Du kan evt. prøve at følge denne flash tutorial: http://www.mediatech.net/fireworks_template.html

Siden har iøvrigt også et udemærket typo3-forum...
Avatar billede eksplayer Nybegynder
04. august 2005 - 18:12 #9
Avatar billede tlunde Nybegynder
04. august 2005 - 18:28 #10
Men er det rigtigt forstået, at man skal lave sin egen template, eller finde en på nettet, og importere den til Typo3, før man kan komme igang med at lave sin egen hjemmeside deri?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
09. august 2005 - 14:17 #11
tlunde>> skrider det fremad med TYPO3...er meget nysgerrig!! :)

mvh
Mads
Avatar billede tlunde Nybegynder
09. august 2005 - 17:06 #12
Hej,
Er desværre ikke kommet så meget videre, ud over at jeg ved at jeg skal bruge en template for at starte en ny side op, men stadigvæk har jeg ik fået det til at virke det med at starte en ny side op...
Avatar billede tlunde Nybegynder
11. august 2005 - 11:44 #13
Lukker spørgsmålet igen her!