Avatar billede bengtwendt Nybegynder
31. juli 2005 - 11:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af cluster

Hej

Jeg er ved at forsøre at sætte server op i cluster og er startet med den første server (node1)
Jeg bruger windows 2003 small business premium edition.
Der er en guide men den stanser med denne fejl
0x8007170a
0x8007170b
med information om det er forkert operativsystem, fejlsøgningen på Microsoft siger at man ikke kan gøre en 32 bit medlem af et 64 bis system.
Dette giver ikke ngen mening, da det jo er den første server.

Er der nogen der har et rigtigt godt råd

Bengt
Avatar billede leif Seniormester
31. juli 2005 - 11:51 #1
Du kan så vidt jeg ved ikke kører Cluster på med Small Business.
Avatar billede karser Nybegynder
31. juli 2005 - 11:52 #2
leif har ret! ;o)
Avatar billede bengtwendt Nybegynder
31. juli 2005 - 11:56 #3
Hej
det er muligt i har ret, men jeg har et par server af web edition stående, der er guiden ikke med.
guiden er med i både standard og permium, lidt underligt at der er et guide program med der ikke virker?

Bengt
Avatar billede leif Seniormester
31. juli 2005 - 12:01 #4
Jeg har også guiden på ALLE mine Windows 2003 Standard server, men der skal bruges Windows 2003 Enterprise Edition ! Jeg kan bare Administrere det fra min Standard.
Avatar billede karser Nybegynder
31. juli 2005 - 12:26 #5
SBS KAN ikke køre Cluster, da der kun kan være EN server i et SBS Miljø... Så selvom Guiden er der, vil det ikke gøre nogen forskel!
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
31. juli 2005 - 12:34 #6
Fejlmeldingen:
Status:0x8007170a = This computer cannot be made a member of a cluster.
Avatar billede bengtwendt Nybegynder
31. juli 2005 - 12:59 #7
Tak for alle kommentar, hvis Leif kommer med et svar vil han få sin belønning.

I øvrigt er en ny version af server bestilt :)

Bengt
Avatar billede leif Seniormester
31. juli 2005 - 13:05 #8
Svar.

Men skal karser og/eller halvamatoer ikks have lidt ?
Avatar billede karser Nybegynder
31. juli 2005 - 13:22 #9
Nej nej... Det er skam fint nok! Du svarede jo først, og dit svar var jo det rigtige... Du har fuldt ud fortjent alle point, efter min mening! ;o)
Avatar billede bengtwendt Nybegynder
31. juli 2005 - 13:25 #10
Hej Leif
Tak for svaret

Bengt