Avatar billede steffenfig Nybegynder
30. juli 2005 - 17:46 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Computeren genstarter når jeg vil spille et nyinstalleret spil

Hver gang jeg har installeret et spil genstarter computeren. Installetionen går fint og det er først når jeg vil spille spillet at computeren genstarter. Jeg kan ikke spille spillene og den bliver ved med at genstarte når jeg prøver. Jeg har prøvet forskellige spil fra forskellige cder. Jeg har windows XP. Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede strych9 Praktikant
30. juli 2005 - 19:18 #1
Lyder jo som en løbsk grafikkort driver.

Prøv at opgradere driveren til dit grafikkort. Husk at deaktivere antivirus mens du gør det.
Avatar billede blokkebak Nybegynder
03. august 2005 - 10:12 #2
NEJ det er ram fejl på bundkortet.

Johnny
Avatar billede steffenfig Nybegynder
09. august 2005 - 19:57 #3
Hvor kan jeg opgradere driveren til mit grafikkort? Jeg har Geforce FX5200.
Kan jeg gøre noget ved ram fejl på bundkortet?
Avatar billede strych9 Praktikant
09. august 2005 - 20:01 #4
Avatar billede steffenfig Nybegynder
09. august 2005 - 20:03 #5
Det kan jeg ikke. Jeg trykker og den bliver lilla men der sker ikke noget.
Avatar billede strych9 Praktikant
09. august 2005 - 20:04 #6
Hvis du har en popup blocker installeret så slå den fra
Avatar billede steffenfig Nybegynder
09. august 2005 - 20:11 #7
Nu er jeg ved at hente. Hvordan kan jeg give dig point?
Avatar billede strych9 Praktikant
09. august 2005 - 20:14 #8
Under normale omstændigheder beder du mig om at lægge et svar hvorefter du så accepterer svaret.
Men det kan ikke lade sig gøre nu hvor du har accepteret dit eget svar. Under alle omstændigheder ligegyldigt, for vi ved jo ikke om det virker endnu.
Avatar billede steffenfig Nybegynder
09. august 2005 - 20:28 #9
Det virkede ikke. Computeren genstarter stadig og jeg kan ikke spille spillet. Det sker også selvom det er gamle spil.
Avatar billede steffenfig Nybegynder
09. august 2005 - 20:31 #10
Hvis du finder svaret kan jeg bare oprette et nyt spørgsmål og så give dig point. Jeg giver 100. Du må undskylde, men jeg er helt ny herinde og jeg er kun 16.
Avatar billede varmeskud Praktikant
09. august 2005 - 20:34 #11
prøv at slå automatisk genstart fra ved fejl!
Avatar billede strych9 Praktikant
09. august 2005 - 20:39 #12
Det er ok.

Fortæl mig engang: Er det med det samme at spillet starter at den genstarter? Eller når du at spille lidt?

Slå automatisk genstart fra på denne måde:
1. Højre klik på denne computer
2. Gå til fanebladet Avanceret
3. Tryk på den nederste af de tre knapper der hedder Indstillinger
4. Her fjerner du fluebenet ved Genstart Automatisk

Prøv dernæst at spille et spil igen.
Der vil muligvis komme en blå skærm i stil med denne her: http://www.pcstats.com/articleimages/200409/BSOD_2.gif

Jeg vil gerne have den kode der står ud for STOP, samt hvilken .sys fil der refereres til. I eksemplet på det link er det WXYZ.sys - men navnet vil hos dig være anderledes, hvis det står der overhovedet.
Avatar billede blokkebak Nybegynder
10. august 2005 - 10:25 #13
HAR DU PRØVET ANDRE RAM???
HVIS IKKE KAN DU SÅ IKKE LIGE GØRE DET?
Avatar billede strych9 Praktikant
10. august 2005 - 12:39 #14
blokkebak, hvis det var hans RAM, tror du så ikke at computeren ville være ustabil i forbindelse med andre ting en spil?
Og angående dit forslag er det ikke særlig pragmatisk at du forslår han skal gå ud og købe ny RAM fordi du, halvt grebet ud af luften, tror der er 10% chance for at det er problemet... Spar lidt på de store bogstaver.

En RAM test vil være på sin plads før der smides nye stænger i.
Avatar billede blokkebak Nybegynder
10. august 2005 - 17:49 #15
Søde lille ven.

Jeg har arbejdet med det i over 10 år så jeg er ikke en lille fritids fyr som visse andre her uden at nævne navne!
Hvem har sagt han skal købe nye???  -han kunne jo prøve at låne men det har du vist ikke fantasi nok til at tænke!!
Grebet ud i luften??? -prøv at se et andet inglæg jeg har svaret på!!!
vedrørendene linje 1 du har skrevet er svaret NEJ ikke når det gælder opstart af spil som er meget muskel krævende. Hvis så rammene er defekte eller de ikke er sat ordentlig på plads (mange gange tror man de er på plads men det er de ikke så husk at lægge pc'en på siden og trygge den ordentlig på plads).
Men en ram test er da rigtig nok
Avatar billede blokkebak Nybegynder
10. august 2005 - 17:51 #16
Men jeg kan jo se på dine svar at du har for mange løsninger på et lille problem.
Først det ene og så det andet så det 3,4,5, osv.
Avatar billede steffenfig Nybegynder
12. august 2005 - 19:06 #17
Det er med det samme at den genstarter.
Der kommer ikke noget faneblad der hedder Avanceret.
Avatar billede steffenfig Nybegynder
12. august 2005 - 19:23 #18
Hov jeg fandt det... Tjekker lige
Avatar billede steffenfig Nybegynder
12. august 2005 - 19:39 #19
Ingen .sys fil
Ud for stop stod der 0X0000008E (0XC0000005, 0X0000023F, 0XBAD37CC8, 0X00000000)
Avatar billede strych9 Praktikant
13. august 2005 - 12:12 #20
steffenfig -> Du må hellere teste din RAM inden blokkebak går helt i selvsving =)
Avatar billede steffenfig Nybegynder
13. august 2005 - 13:32 #21
Med hvad tester jeg RAM?
Avatar billede strych9 Praktikant
13. august 2005 - 18:26 #22
hvis du har to ram moduler kan du jo eksempelvis hive det ene ud og se om det virker, hvis ikke så prøve med det andet.
Avatar billede steffenfig Nybegynder
14. september 2005 - 18:59 #23
Det ændrede ikke noget. Hvad så nu?
Avatar billede strych9 Praktikant
14. september 2005 - 19:01 #24
Så det er altså ligegyldigt hvilken af dine RAM blokke der er i? Den gør det samme?
Avatar billede blokkebak Nybegynder
15. september 2005 - 10:18 #25
Du skal prøve at låne nogle ram der virker på en anden maskine
Avatar billede steffenfig Nybegynder
20. september 2005 - 18:56 #26
Det var ligegyldigt hvilken en ram det var. Den gør det samme.
Jeg har haft lånt nogle ram af en af mine venner og den gør det stadig.
Avatar billede strych9 Praktikant
20. september 2005 - 19:34 #27
ja hvad ved jeg.. Jeg er jo kun "en lille fritids fyr" =)
Avatar billede steffenfig Nybegynder
29. oktober 2005 - 11:19 #28
Jeg har fundet ud af at det kun er når jeg er på internettet at den genstarter.
Når jeg har internettet slukket virker det fint.
Der er bare det problem at nogle af spillene er over internet.