Avatar billede berton Nybegynder
28. juli 2005 - 20:31 Der er 13 kommentarer

Hvor kan man hente en super simpel mail-form?

Hej
Nogen der har et link til et sted, hvor man kan hente en super simpel mail-form i HTML??
Avatar billede nielle Nybegynder
28. juli 2005 - 22:12 #1
PHP eller ASP - det kan ikke kun gøres i ren HTML.
Avatar billede nielle Nybegynder
28. juli 2005 - 22:13 #2
Ups, glemte et spørgsmålstegn:

PHP eller ASP?

Hvilket serverside programmeringsprog har du mulighed for at bruge?
Avatar billede miss-g Seniormester
29. juli 2005 - 14:00 #3
Har du cgi til rådighed? Hvor ligger websiden?
Avatar billede miss-g Seniormester
29. juli 2005 - 14:01 #4
Har f.eks. en meget simpelt mail form på min side her:
http://www.nicolin.dk/multimedia/kontakt.htm

Siden er hverken i asp eller php, men kræver at webstedet kan håndtere cgi. Det kan du formentlig se om understøttes på siden for det firma, hvor din hjemmeside ligger.
Avatar billede nielle Nybegynder
29. juli 2005 - 17:28 #5
miss-g> Det er lidt noget sludder at sige at den bare skal kunne CGI. CGI er egentlig blot et sæt betingelser som et program skal opfylde for at det virker (så som at der skal læses fra stdin og skrives til stdout og at visse environment variable skal fortolkes på bestemte måder).

Man er dog stadig nødt til at have selve programmet, og det skal selvfølgelig være skrevet i et eller andet programmeringssprog. Dette kan faktisk gøres i mange forskellige sprog, f.eks. i perl, C eller som et linux shellscript. I dit tilfælde er det skrevet i perl (hvilket man kan se på fil-extension i det script din form kalder: ”formmail.pl”).

Mange webhoteller har installeret færdige CGI-scripts som man bare kan bruge, og det var helt sikkert det du mente.
Avatar billede miss-g Seniormester
29. juli 2005 - 18:42 #6
nielle - jeg kan se at du forstod hvad jeg mente *S*
Avatar billede berton Nybegynder
30. juli 2005 - 10:55 #7
Åh jaa, men serversiden kan køre PHP og ASP
Avatar billede nielle Nybegynder
30. juli 2005 - 10:59 #8
berton> Er det din egen server, eller hoster du på et webhotel? I det sidste tilfælde kan jet jo tænkes at der allerede er installeret formmail.pl på denne - og så er det klart den hurtiste løsning for dig.
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
30. juli 2005 - 11:06 #9
http://www.mylittlehomepage.net/form_mail_script - kan også sende attachments.
Avatar billede nielle Nybegynder
08. august 2005 - 19:37 #10
Hvad med noget respons her?
Avatar billede nielle Nybegynder
16. august 2005 - 17:50 #11
?
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
25. august 2005 - 20:54 #12
Feedback her?
Avatar billede nielle Nybegynder
16. december 2007 - 11:08 #13
Lukketid?!