Avatar billede stewen Praktikant
28. juli 2005 - 11:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

VBA - datavalidering med resultat i formular

Jeg har en fil hvor jeg indlæser data, de bliver bearbejdet og slut!
De data der bliver læst ind (i kolonne A) skal matche data i ark!2 kolonne A - gør de ikke det skal en formular komme op og fortælle hvad det er som ikke eksisterer i forvejen? Dog skal værdien kun returneres én gang

Eksempelvis er det værdierne i celle A5, A7 og A8, som ikke eksisterer i forvejen - dog er værdierne i A5 og A7 identiske!
I formularen, som kommer frem, skal nu stå værdien fra cellerne A5 og B5 (samme række) - samt i ny række: værdien fra cellerne A8 og B8
Avatar billede geputzt Nybegynder
29. juli 2005 - 18:32 #1
Øh, jeg er ikke sikker på at jeg helt forstår. Findes tallene på ark 2 i forvejen? Og bliver de bearbejdede data dermed kun indsat på det første ark? Og kan du ikke præcisere  på hvilke ark, cellerne du nævner i sidste afsnit, hører hjemme?
Avatar billede stewen Praktikant
30. juli 2005 - 10:08 #2
I ark2 kolonne A findes f.eks. tallene 1-10
I ark1 kolonne A-D bliver data læst ind!
Hvis de data der bliver læst ind i kolonne A f.eks. indeholder tallene 11 og 12, så skal der poppe en formular frem, om siger at der er kommet nye tal til
Avatar billede stewen Praktikant
30. juli 2005 - 10:09 #3
om = som
og den skal også sige at det drejer sig om 11 og 12
Avatar billede stewen Praktikant
17. august 2005 - 15:55 #4
lukketid