Avatar billede ghml Nybegynder
28. juli 2005 - 02:28 Der er 18 kommentarer

Kan computeren tænde/slukke automatisk?

Kan jeg indstille min PC med Win XP til at tænde automatisk hver dag kl. 0700 ?

Kan jeg også indstille den til at slukke automatisk?

Jeg glæder mig til at høre fra Jer

Mvh Kim
Avatar billede composer Nybegynder
28. juli 2005 - 07:50 #1
hmm jeg er lige med på en kigger, for det kunne jeg oxo godt tænke mig at vide
Avatar billede japping Nybegynder
28. juli 2005 - 07:57 #2
Jeg har stillet dette spørgsmål før, og henviser dig derfor til svaret:

http://eksperten.dk/spm/589965
Avatar billede ghml Nybegynder
28. juli 2005 - 08:13 #3
Jeg synes det er nogle dårlige svar. PC'en har indbygget ur, der må være en funktion ligesom der er en opstartliste af programmer når windows starter, som gør at pc'en kan tænde automatisk. Jeg har hørt om det før.
Avatar billede peet49 Nybegynder
28. juli 2005 - 09:30 #4
Jeg bruger Wake Op Lan i bios.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
28. juli 2005 - 10:39 #5
I bios kan mange maskiner sættes til at "wake on timer". Findes typisk under Power Magament. Jeg har aldrig haft brug for det, men det virker uden tvivl. Slukning af dyret skal der sikkert noget software til. Skal du bruge uhyret som vækkeur?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
28. juli 2005 - 10:40 #6
Og Magament skulle have været Management. Man skal aldrig begynde at skrive uden at have fået 5-6 kopper kaffe. :)
Avatar billede trold1 Nybegynder
28. juli 2005 - 18:29 #7
I BIOS kan du sætte den til at tænde autaomatisk, som de andre skriver

Slukning gør du ved at gå i planlagte opgaver, planlæg ny, den er så ikke med på listen så du skal browse efter den, du skal finde shutdown.exe i windows system 32 mappen. den kommando den skal have er shutdown.exe -s -t 00 og så skal du i planlagte opgaver skrive hvor tit og hvornår den skal udføres.
Avatar billede trold1 Nybegynder
28. juli 2005 - 18:55 #8
Lidt tilføjelser.

Vedr. tænd så kan du starte den men kun til logonscreen hvis du har password/flere brugere på PC.

Vedr. sluk, når du har fundet shutdown og er kommet frem til vinduet med hvornår det skal gøres så er det oppe i den lille boks hvor der står shutdown i forvejen at du skriver shutdown -s -t 00 du behøver ikke .exe men bemærk mellemrummene.

s = sluk
t = tid 00 er nu 05 er om 5 sek. 12 er om 12 sek. osv.

Du kan tilføje en lille tekst på maks 127 tegn så din shutdown ser sådan ud:
shutdown -s -t 10 "Godnat og tak for idag vi slukker nu"
Avatar billede trold1 Nybegynder
28. juli 2005 - 23:36 #9
Lige en rettelse beklager. Når du har lavet opgaven så åbner du den ved at gå ind i planlagte opgaver og der åbne shutdown opgaven i feltet kør skriver du så kommandoen.

Sorry.
Avatar billede privatdetektiverne Nybegynder
31. juli 2005 - 07:35 #10
lukker
Avatar billede peet49 Nybegynder
31. juli 2005 - 08:52 #11
privatdetektiverne>> Hvad har dit svat, at gøre i dette spørgsmål???
Avatar billede ghml Nybegynder
31. juli 2005 - 18:03 #12
Ja ?
Avatar billede ghml Nybegynder
31. juli 2005 - 18:04 #13
trold1> opret svar
Avatar billede trold1 Nybegynder
31. juli 2005 - 19:16 #14
gerne så her er det :-)
Avatar billede privatdetektiverne Nybegynder
01. august 2005 - 01:18 #15
det var en fejl! sorry
Avatar billede peet49 Nybegynder
18. august 2005 - 08:29 #16
ghml>er det ikke på tide, at lukke spørgsmålet?
Avatar billede trold1 Nybegynder
18. november 2005 - 22:00 #17
Hallo vil du acceptere mit svar.
Avatar billede trold1 Nybegynder
18. december 2005 - 20:15 #18
Hallo er du på linien