Avatar billede dm-bm Nybegynder
27. juli 2005 - 09:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Halvdød computer

Jeg står og har fået et underligt problem. Pludselig en dag da jeg tændte for min computer, som er en 2400mhz pentium (soc 478), så ville den ikke starte. Det eneste der sker er at den arbejder et øjeblik, der kommer nogle underlige lyde man svagt kan høre og så begynder den bare at bippe i en kontinuerlig lyd med korte mellemrum. Jeg har brugt udelukkelses metoden. Alt er pillet fra nu og den gør det samme. Jeg har prøvet med flere forskellige slags ram, andet grafikkort og anden PSU. Jeg er nået dertil hvor det må være bundkort eller CPU. Er der så nogen her der kan sige mig hvilken en af de to der fejler? Der kommer intet frem på skærmen, blæserne går igang osv. men kommer kun til de bip lyde.
Avatar billede composer Nybegynder
27. juli 2005 - 10:11 #1
Hvad er det for et bundkort?
hvordan er "rytmen" i bibberne?
Bibne kan betyde flere ting men alle sammen et eller andet..
hvert bundkort har sin egen serie af "alarm" bip for at indikere hvad der kan være galt..

prøv evt. at kigge her. http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml
Avatar billede dm-bm Nybegynder
27. juli 2005 - 10:21 #2
Repeating short beeps: Power supply or system board problem

Jeg har ikke lige modellen af bundkortet. Ældre computer og manualen var ikke vigtig :x (Væk blev den i hvert fald)

Men som du ser øverst, så må det være de bip der passer til hvad den gør. Og somsagt har jeg prøvet med 2 forskellige strømforsyninger. Den der sad i var en 200W, så den beskyldte jeg i første omgang, men har prøvet med en 350W hvor der sker det samme. Kan vi så hermed sige at det må være motherboard og ikke CPU ? Altså hvis CPU'en er gået vil den slet ikke komme med en fejlmelding?
Avatar billede composer Nybegynder
27. juli 2005 - 11:08 #3
jeg vil altså ike drage den forhastede konkulution  med at sige det er cpuen. eller bundkortet.. jeg har aldrig oplevede at at en cpu står af...

sæt den game PSu i igen.... den som maskinen er født med..

tag grafikkort,ram, og andre indstiks kort ud..

forsætter den med at bippe?

Hvis den gør det kan vi begynde at tænke på at det muligvis er bundkortet..

hvis den ikke:

sæt ram i.. start maskien bibber den?

ja: hmm prøv med andre ram

nej:
forsæt prosedure de andre kort
Avatar billede dm-bm Nybegynder
29. november 2006 - 11:32 #4
Lige for at afslutte det her helt (Ved at være lidt gammelt, men...) Jeg købte et nyt bundkort og nu virker alt i bedste orden.