Avatar billede ellyodd Nybegynder
26. juli 2005 - 19:31 Der er 18 kommentarer

Logo-hjælp!

Talblindeforeningen har brug for et nyt, interessant logo der kan fange et par øjne her og der - men vi kender desværre ingen der har mulighed for at hjælpe og vi har ingen penge til at hyre nogen, endnu.  Har du lyst til at hjælpe?

Opgaven:
* Logoet skal bruges på papir og skal derfor være med en HØJ (HØJ!) opløsning.

* Det må meget gerne være i samme kategori som grafikken på vores hjemmeside, http://www.talblindhed.dk - altså små puslespilsbrikker med tal og tegn inden i. Vi forestiller os 3 brikker samlet, men du er velkommen til at finde på noget andet.

* Farver er op til dig, men gerne blå som på hjemmesiden.

* Du må meget gerne lave billedet i forskellige størrelser så vi kan finde ud af hvad der fungerer bedst for os. Højt, bredt, skævt, det er op til dig - du har jo forstand på alt dette ;)

Hvis du har spørgsmål kan du bare skrive her, maile mig på mette_christoffersen@hotmail.com eller ringe mig op - telefonnummeret står på hjemmesiden.

Vi kan sagtens linke til din hjemmeside eller lignende som tak, hvis det kan have interesse?
Avatar billede mindfreak Nybegynder
27. juli 2005 - 13:52 #1
Her er et forslag fra mig.

http://www.prodesignlab.com/exp/talblind.jpg

Logo er i fuld vektor og kan i princippet leveres i hvilken som helst opløsning.
Avatar billede ellyodd Nybegynder
27. juli 2005 - 14:14 #2
Kan du lave det lidt mere kompliceret - altså, højere tal end 1,2 og 3? Og med et tegn her og der? For eksempel 47, 70, "=", multiplikation... Kan brikkerne arrangeres på en anden måde, så de ikke passer sammen (eller ville det virke dårligt som logo?)?

"Talblindhed.dk"-delen er ikke nødvendig, bare puslespilsbrikker.

Maaange tak fordi du gider at forsøge :)
Avatar billede mindfreak Nybegynder
27. juli 2005 - 14:25 #3
Hejsa, jeg skal se hvad jeg kan gøre - som udgangspunkt er det en god ide at laver logoer så simple så muligt. Specielt hvis det skal bruges til tryk. Desuden bliver logoet også nemmere for folk at genkende.

Men jeg giver det et forsøg
Avatar billede mindfreak Nybegynder
27. juli 2005 - 14:39 #4
Avatar billede mindfreak Nybegynder
27. juli 2005 - 14:40 #5
*edit* savner stadig redigering på eksperten... her er det rigtige link:

http://www.prodesignlab.com/exp/talblind_v2.jpg
Avatar billede ellyodd Nybegynder
27. juli 2005 - 15:46 #6
Jeg kan godt se det ikke fungerer så godt med en masse indeni... Men 1, 2 og 3 virker en smule umodent. Hvad kan man så gøre... Har du nogen ideer?

Måske man kunne lave 4 brikker, "4", "8", et med et "x" og et med "=", og de sad så alle sammen sammen som i første udgave - ville det virke bedre? Har du en bedre ide?
Avatar billede mindfreak Nybegynder
27. juli 2005 - 15:53 #7
Jeg leger lidt videre i aften, men ja syntes også det virker lidt mere rodet, så jeg vil prøve et par andre muligheder.
Avatar billede ellyodd Nybegynder
27. juli 2005 - 16:04 #8
Okay - tak :)
Avatar billede mindfreak Nybegynder
27. juli 2005 - 21:51 #9
Avatar billede ellyodd Nybegynder
28. juli 2005 - 19:38 #10
Okay, så har jeg vist rigeligt at vælge imellem fra dig, skal nok lade være med at kræve så meget mere ;)

Jeg er interesseret i de her 3, så dem vil jeg præsentere for de andre og høre hvad de siger;

http://www.prodesignlab.com/exp/talblind.jpg

http://www.prodesignlab.com/exp/talblind_v3.jpg

http://www.prodesignlab.com/exp/talblind_v3f.jpg

Men, jeg har ikke brug for at der står talblindhed.dk i nogen af dem - så kan du lave det uden? Og lave det i forskellige størrelser så vi kan prøve det af? Så bruger vi helt klart en af dem. Skal vi skrive noget med copyright prodesignlabs eller lignende på hjemmesiden? Gør vi gerne, selvfølgelig :)
Avatar billede mindfreak Nybegynder
29. juli 2005 - 08:35 #11
Hejsa,
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor skrappe i er med computere, men i kan evt. bare få dem i .eps format, så kan i selv skalére dem alt det i vil?
Avatar billede ellyodd Nybegynder
29. juli 2005 - 08:55 #13
Det ser fint ud, men lige et spørgsmål - er det meningen at baggrunden er gråblå? Virker det på papir? Jeg aner det ikke ;)
Avatar billede mindfreak Nybegynder
29. juli 2005 - 09:13 #14
Nej det er bare for at angive at baggrunden ikke nødvendigvis behøver at være hvid :)
Avatar billede ellyodd Nybegynder
29. juli 2005 - 09:34 #15
Ok. Så det er ikke de færdige udgaver?
Avatar billede mindfreak Nybegynder
29. juli 2005 - 09:52 #16
..du får dem lige i nogle "rene" udgaver - giv mig lige en times tid. Skal til møde nu
Avatar billede ellyodd Nybegynder
29. juli 2005 - 16:38 #17
Lyder godt :D
Avatar billede ellyodd Nybegynder
29. juli 2005 - 16:39 #18
Nå, ser du allerede havde gjort det. Ok. Tuuusind tak! Skal vi give igen på nogen måde? :)