25. juli 2005 - 21:51 Der er 18 kommentarer

Hvorfor fa...n reagerer Admin ikke?

Jeg har tidligere oprettet spørgsmål, hvor jeg spurgte til hvornår top 10-listerne kom på plads (selvfølgelig uden at få noget svar).

Problemet er, at jeg og brugeren Terry har absolut flest point i Access-kategorien (http://www.eksperten.dk/spm/Databaser/Access). Men ingen af os står på Top 10.
I stedet er nr 3 rykket opad som nr 1. Nr 4 er blevet nr 2 osv.

Den korrekte placering kan ses på Pointstatistikken for Access: http://www.eksperten.dk/pointstat.phtml?catid=33&date_year=0&date_month=0&date_day=0

For flere måneder siden ringede jeg til IDG og fik at vide, at de ville få nogle til at kigge på problemet. Men intet er sket :o(

Jeg er ved at være rigtig godt træt af, at man ikke kan få et svar eller en reaktion ud af Admin !!! CoAdmins gør det så godt de kan, men de ved tilsyneladende ikke meget andet end vi andre.

Hvis der ikke sker noget drastisk inden for overskuelig fremtid, så er jeg i hvert fald færdig her (ikke at jeg tror, at IDG/Eksperten betragter dette som et særlig stort tab, men jeg fornemmer, at jeg ikke er den eneste som er utilfreds med de problemer, som er her på sitet)
Avatar billede fromsej Praktikant
25. juli 2005 - 22:05 #1
Så vil jeg håbe at overskuelig fremtid er ti-tyve år, for der sker absolut intet der bare nærmer sig lytten til klager fra brugerne.
Avatar billede peet49 Nybegynder
25. juli 2005 - 22:08 #2
Det er tabt på gulvet, efter salget til IDG, det er simpelthed gået af røven til siden.
25. juli 2005 - 22:20 #3
Ti-tyve år?? No way!!

Ti-tyve dage måske...så er min tålmodighed opbrugt.

Det er sgu synd, at det er kommet så vidt. Jeg har ellers haft mange hyggelige stunder her, ligesom I formentlig har.
Avatar billede snowball Novice
25. juli 2005 - 22:28 #4
Reelt set har Eksperten pt. ikke nogen decideret admin, og har faktisk ikke haft det siden Jacob tog sin afsked for et lille års tid siden. Det er også årsagen til at vi ikke hører så meget fra IDG og at de ikke deltager i debatten her på siden.

Hvis alt går efter planen (én gang skal jo være den første ;o)) så skulle der gerne blive lavet lidt om på dette her efter sommerferien, hvor Eksperten efter sigende skal gennemgås fra top til tå.

Vi kan ikke rigtig sige andet end at I må væbne jer med en rigtig stor portion tålmodighed (og håbe på det bedste).
25. juli 2005 - 22:33 #5
"...ikke nogen Admin..."

Hmm, det forklarer selvfølgelig en del. Tak for det snowball :o)

Har du en ide om hvorfor Top 10-listerne ikke virker? Hvad gør, at lige Terry og jeg (og Juks) ikke står på listen, når vi burde? Har vi glemt at betale "beskyttelsespenge" eller....?
Avatar billede fromsej Praktikant
25. juli 2005 - 22:38 #6
Det lyder godt Snowball, lad os være optimister og tro på der sker noget.

Nu du er her, gider du lige slå et slag forbi her? http://www.eksperten.dk/spm/634891
Avatar billede snowball Novice
25. juli 2005 - 22:38 #7
Jeg aner ikke hvorfor de ikke virker som de burde, men jeg ved IDG er blevet gjort opmærksom på problemet en del gange efterhånden.

"Har vi glemt at betale "beskyttelsespenge""

Måske, eller også betaler de andre bare mere end I gør ;D
Avatar billede boxer Nybegynder
25. juli 2005 - 22:40 #8
Nu skal man jo passe på med hvad man siger :o) Men er det ikke et af de mindre problemer på E?

Nu færdes vi ikke i de samme kategorier men jeg kan da se på dine "besvarede spørgsmål" at du vil blive savnet herinde. Dermed sagt at det er brugerne det går værst ud over hvis du skrider.

Men jeg forstår da godt din irritation. Gør som snowball foreslår og væbn dig med tålmodighed. Vær aktiv på E og hjælp dem der har behov for det :o)
Avatar billede snowball Novice
25. juli 2005 - 22:43 #9
fromsej: Har godt læst det du har skrevet om det, men af principielle grunde vil jeg desværre ikke fjerne den, for så starter jeg bare en lavine! Hvis først vi giver særbehandling til én bruger, vil de have det allesammen, og så kan vi ikke lave andet end at fjerne karma'er som folk selv mener de ikke burde ha' fået - håber du forstår :)

Det bedste vil være at få brugeren til selv at fjerne den, hvilket jeg kan se du også førsøger med.
25. juli 2005 - 22:49 #10
anonym, du har helt ret i, at dette problem er mindre væsentligt end så meget andet (f.eks. terrorangrebene eller hungersnød i den 3. verden), men som databasemand, så virker dette som en fejl, der burde kunne løses på lidt under 3 splitsekunder med bind for øjnene. Og når det er en fejl som direkte forskelsbehandler nogle få (i modsætning til fejl, som er ens for alle og derfor stille alle lige) så havde jeg forventet, at man lige brugte de sekunder på at løse fejlen.

Men nu ved jeg, at der åbenbart ikke er nogle admins, så nu er jeg indstillet på at vente et par måneder til....Zzzz :o)
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juli 2005 - 23:44 #11
I http://www.eksperten.dk/spm/633576 gætter vi lidt på logikken bag den
sære fejl
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. juli 2005 - 07:48 #12
Så vidt jeg kan se er det ikke en fejl, Hvis man står i den overordnede top 10, er man ikke også med i underkategorierne. Jeg er selv forsvundet fra alle de under kategorier hvor jeg var placeret inden for top 10
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juli 2005 - 08:25 #13
den tror roenving ikke på

jeg synes måske at den passer godt med fakta, men jeg har meget svært
ved at se hvordan en fejl skulle kunne forårsage det
26. juli 2005 - 08:26 #14
Enig, Arne. Det kan ikke være det, da hverken Juks eller Jeg er på den overordnede Top 10 (med mindre nr 14 og nr 4083 tæller med ;), men vi mangler begge på Access' Top 10.

Problemet må hører under "livets store mysterier" i klasse med "er der et liv efter døden" og "er der en gud"
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juli 2005 - 09:00 #15
snowball>

"så skulle der gerne blive lavet lidt om på dette her efter sommerferien"

nogen ide om hvornår IDG afslutter sommerferien ?

der kan vel ikke være mange uger til !

:-)
Avatar billede snowball Novice
26. juli 2005 - 09:29 #16
arne: Det spurgte jeg rent faktisk IDG om så sent som i går da jeg skrev til den om et andet problem. Har dog ikke fået noget svar endnu ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juli 2005 - 09:33 #17
Kan du ikke spørge dem om hvad hvad de vil gøre den dag ComOn kommer i drille
hjørnet og bringer en artikel om IDG og driften af Eksperten ?
Avatar billede fromsej Praktikant
26. juli 2005 - 14:33 #18
Snowball 25/07-2005 22:43:27>>Helt i orden, det forstår jeg udmærket, så lad os se om der kommer noget respons.