Avatar billede jokum78 Nybegynder
25. juli 2005 - 14:07 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

fejl med fsockopen()

Jeg har lidt problemer med fsockopen() - ved ikke om det skyldes den url jeg skal åbne.

fsockopen("smsc.domain.com:8080/gateway/outgoing?message=foo&flaf=bar&splat=bas", 8080, $errno, $errstr, 30);

Får fejlene:

Warning: fsockopen(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /var/www/sites/3/16/domain.dk/www/sms.receive.php on line 6

Warning: fsockopen(): unable to connect to smsc.domain.com:8080/gateway/outgoing?message=msg :8080 in /var/www/sites/3/16/domain.dk/www/sms.receive.php on line 6

Hvad gør jeg galt?
Avatar billede jokum78 Nybegynder
25. juli 2005 - 14:09 #1
Det jeg vil er at simulere et http request...ved ikke om der er en bedre funktion at bruge?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juli 2005 - 15:00 #2
Men du skal kun skrive et hostnavn eller en IP som første parameter. Se http://dk2.php.net/fsockopen
Avatar billede jokum78 Nybegynder
25. juli 2005 - 15:01 #3
Ok havde misforstået brugen af sockets lidt, sådan er min kode nu:

    $fp = fsockopen("smsc.domain.com", 8080, $errno, $errstr, 30);
    $url = "smsc.domain.com/gateway/outgoing?message=foo";
    if (!$fp) {
      echo "$errstr ($errno)<br />\n";
    } else {
      $out = "GET $url / HTTP/1.1\r\n";
      $out .= "Host: www.host.dk\r\n";
      $out .= "Connection: Close\r\n\r\n";

      fwrite($fp, $out);
      while (!feof($fp)) {
          echo fgets($fp, 128);
      }
      fclose($fp);
    }

Men får:

HTTP/1.1 400 Bad Request Date: Mon, 25 Jul 2005 12:58:48 GMT Server: Orin/2.0.2 Connection: Close Content-Type: text/html
400 Bad Request
Avatar billede jokum78 Nybegynder
25. juli 2005 - 15:02 #4
Ja det fandt jeg ud af :)

Først skabe forbindelsen og så kaste headers efter serveren. Troede man kunne gøre det hele på én gang.
Avatar billede mr_chaos Praktikant
25. juli 2005 - 15:04 #5
Din $url variabel er forkert, den skal være
$url = 'gateway/outgoing?message=foo';

En god ide er at kigge lidt på parse_url til at få alle de rigtige variabler.

http://dk.php.net/manual/en/function.parse-url.php
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juli 2005 - 15:05 #6
Efter GET skal du kun have stien, ikke hostnavn. Og husk at udskifte host-navn efter "Host:"
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juli 2005 - 15:05 #7
Den skal nu nok være

  $url = '/gateway/outgoing?message=foo';
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juli 2005 - 15:07 #8
Hvis du bare skal hente med det der svarer til GET, kan du sikkert bare bruge de almindelige fil-funktioner.

print join("<br>",file("http://smsc.domain.com:8080/gateway/outgoing?message=foo&flaf=bar&splat=bas"))
Avatar billede jokum78 Nybegynder
25. juli 2005 - 15:19 #9
Jeg prøver lige de forskellige ting I siger.

Og ja, det er mig selv der har sat host-navnet til www.host.dk...kan ikke skrive de rigtige adresser her :)
Avatar billede jokum78 Nybegynder
25. juli 2005 - 15:35 #10
tak det virker :) læg et svar begge 2.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juli 2005 - 15:39 #11
Jeg samler ikke på point, tak.
Avatar billede mr_chaos Praktikant
25. juli 2005 - 15:48 #12
Her.