Avatar billede stanleydk Nybegynder
24. juli 2005 - 18:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DV optagelser på en DVD skive

Hej.
Jeg har optaget noget video med mit digitale videokamera.
En fil som jeg gerne lige ville ligge over på en DVD er på 1.5GB. varighed 7min.

Der må helst ikke mistes kvalitet på videoen.

Hvordan gør man ?

på forhånd tak
Avatar billede boxer Nybegynder
24. juli 2005 - 18:19 #1
Hvis du har Nero kan den gøre det (Nero Vision Express)
Avatar billede stanleydk Nybegynder
24. juli 2005 - 19:32 #2
hvordan det ? som minidvd eller ? det er jo kun vob o.s.v
Avatar billede henninga Novice
24. juli 2005 - 19:55 #3
Hvis du vil have den i samme kvalitet som originalen skal den lægges over som avi. Det gør du ved at brænde en data-dvd. Men den kan ikke afspilles på din dvd-afspiller til fjernsynet.
Hvis den skal i dvd-afspiller skal den først laves til mpeg-2 (du mister kvalitet) og derefter brændes som video-dvd med f.eks Nero.
Du kan læse en guide på: http://www.abmedia.dk/video/dvdguide.htm

/henning
Avatar billede stanleydk Nybegynder
27. juli 2005 - 17:38 #4
Jeg har optaget 7 minutters video og lagt det over på Harddisken 1:1 uden at miste kvalitet. Det ligger nu som en Avi fil men fylder.. hold nu godt fast. 1.56GB.
Så kan man brænde Avi filer ned på en DVD og se som på ens dvd afspiller hvis den selvfølgelig kan læse .avi filer.
Jeg mener.. Så kan man jo KUN have ca. 23min på ene DVD-5 skive på 4.5GB. det er satme ikke meget..
Hvorfor fylder det så meget ?
Avatar billede flemmingjensens Nybegynder
15. august 2005 - 23:42 #5
Har du vob filer og så videre på din dv-optager?
Hvis ja, så skal du bare kopiere det direkte ind på din harddisk.
Derefter kan du brænde det med nero eller clonedvd. Andre kan også sagtens....
Eks. i clonedvd, så vælger du skriv eksisterende data.
Avatar billede henninga Novice
16. august 2005 - 00:48 #6
Du kan ikke afspille avi-filer på en almindelig dvd-afspiller.
AVI-filer fylder meget (ca. 15GB for 1 time). Derfor skal det laves om til mpeg-2 som er den normale standard for dvd. Når du laver det om kan du bestemme kvaliteten v.hj.a. bitrate. Bedste kvalitet giver ca. 1 time på en dvd og dårligste kvalitet giver ca. 4 timer.
Læs om det på det link jeg gav tidligere.
/henning