Avatar billede joaqin Nybegynder
24. juli 2005 - 13:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med simpel hjemmeside i Dream mx

Hej alle eksperter
Siden
www.barlon.dk

Når jeg sifter til engelsk version
og hlikker på det forskellige link så Fryser siden på et tidspunkT??

Index er deT danske frameset der åbnes først
CHANGE TO ENGLISH er linket Til
Frame1.htm som er et kopi af INDEX

Jeg har prøvet  PARENT-BLANK SELF og InTET

Uanset hvad jeg laver..Fryser siden på et Tidspunkt

Hjælp

MVH
JOaqin
Avatar billede joaqin Nybegynder
24. juli 2005 - 13:59 #1
undskyld stavefejlene
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
24. juli 2005 - 14:00 #2
Den fryser ikke ved mig når jeg gør det du beskriver der!

mvh
Mads
Avatar billede joaqin Nybegynder
24. juli 2005 - 14:03 #3
hej foxmulder58
Prøv og skift mellem engelsk og dansk version
et par gange
contact etc så skal Du bare se
mvh
Joaqin
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
24. juli 2005 - 14:13 #4
ja du har et dt var da mystisk...men det er noget pokkers bøvl med at anvende frames.

Kan du ikke anvende <div> istedet?

mvh
Mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
24. juli 2005 - 14:15 #5
Prøv lige at give dine dokumenter en DOCTYPE:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

mvh
Mads
Avatar billede joaqin Nybegynder
24. juli 2005 - 20:52 #6
Hej undskyld forsinkelsen

Så vidt jeg kan se..Så har alle dokumenterne
Denne
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
Eller misforstår jeg noget
mvh
Joaqin
Avatar billede joaqin Nybegynder
24. juli 2005 - 21:19 #7
Hej igen

Jeg tror jeg har fundet løsningen
De skal have en TOP
Det der ud til at virke

Mvh
Joaqin
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
25. juli 2005 - 11:51 #8
nej ikke alle doku´menter havde ikke den doctype da jeg kiggede på din side. Jeg ved heller ikke hvordan en TOP frame skulle løse dette.

Desuden bør du afholde dig fra at bruge frames i dit design idet der er visse problemer med dette når du skal tilmeldi din hjemmeside på søgemaskinerne!.

mvh
Mads
Avatar billede joaqin Nybegynder
25. juli 2005 - 12:21 #9
hej
Siden fungerer nu
Hvad angår søgemaskiner så har jeg løsningen her..
Men Du har ret med Frames, man skal nok holde sig lidt fra det.

Min hjemmeside er frames-baseret. Hvad gør jeg?
Metadatakoder sættes altid ind i et html-dokument, og frames-baserede hjemmesider er som bekendt komponeret af adskillige html-dokumenter der vises samtidig. Mit forslag er, at du først og fremmest indsætter metadata i din index-fil (altså filen med frames-definitionen, ofte kaldet index.htm eller default.htm). Koderne skal sættes ind mellem <head> og </head> i toppen af dokumentet.
Desuden kan du evt. indsætte metadata i de enkelte underdokumenter som normalt bliver læst ind i dine frames. Dette er dog ikke altid ønskværdigt, da brugere igennem en søgemaskine vil kunne blive ledt ind på en side, der er løsrevet fra sin sammenhæng (nemlig de omkringliggende frames).

For at undgå indeksering, kan du indsætte en ekstra metadata-kode i dit dokument. Koden
<META NAME="robots" CONTENT="NONE"> vil fortælle søgemaskinerne, at de skal undlade at indeksere siden, som koden er sat ind i. Dette kan være nyttigt i f.eks. et dokument, der fungerer som menu i en frame.
Hvis du ikke er interesseret i, at nogen af de sider, der læses ind i framesettet katalogiseres, kan du yderligere indsætte
<META NAME="robots" CONTENT="INDEX, NOFOLLOW"> i index-filen (erfaringen viser, at søgemaskinerne respekterer det!). Koden fortæller, at hovedsiden skal katalogiseres, men alle undersider skal forbigås. Det anbefales dog, at du stadig indsætter
<META NAME="robots" CONTENT="NONE"> i dokumenter du ikke vil have katalogiseret, da disse sider principielt kan blive forsøgt katalogiseret via en anden side end din index-fil.

MVH
Joaqin
Avatar billede joaqin Nybegynder
27. juli 2005 - 09:39 #10
hej Lukker spg
mvh
Joaqin