Avatar billede dadane Novice
22. juli 2005 - 15:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Synkronisering men

Jeg har lidt et problem med min PDA (Qtek2020).

På en eller anden måde har den hentet alle mine kontakter og kalenderevents ind igen, - så der er dubletter af alt (undtagen de få der er kommet efter jeg har gemt i store).

I min visdom har jeg så slettet alt, - så det ikke vil ødelægge noget på computer.

MEN

Så kom jeg i tanke om at den jo vil slette mine oplysninger på computeren også, - og det er jo noget RIGTIGT skrammel

Hvad gør jeg nu???
Avatar billede old-faithful Praktikant
22. juli 2005 - 16:17 #1
Er du sikker på at den vil slette oplysningerne? Tror du ikke den bare vil ajourføre computeren?

Prøv evt. at læse i ActiveSync's hjælp...
Avatar billede dadane Novice
22. juli 2005 - 16:26 #2
Hvis jeg sletter en enkelt person på PDA'en så slettes han på computeren ved synk.
Jeg kan dårligt forestille mig at den reagere anderledes bare fordi jeg har slettet mange
Avatar billede old-faithful Praktikant
22. juli 2005 - 16:44 #3
Ok... har lige testet det, og du har ret.

Måske kan noget ændres i indstillingerne, fx regler for sync?
Avatar billede old-faithful Praktikant
22. juli 2005 - 16:52 #4
Fik lige en idé... hvad med at tage en backup af computerens kontaktliste? Så kan du vel lade pc og pda synkronisere og derefter importere denne backup?

Se fx her om backup af Outlook filerne: http://www.sitedeveloper.ws/tutorials/outlook.htm
Avatar billede dadane Novice
22. juli 2005 - 16:56 #5
Ja, - og med kontaktlisten er det ikke noget problem. For man kan markere alle kontakter med ctrl+A
Det kan man desværre ikke med kalenderen.

Men man kan fra en søgning, - og med lidt ophygge kan man godt flytte alle elementer.

Såe - det virker nu.

Læg et svar så får du point
Avatar billede old-faithful Praktikant
22. juli 2005 - 16:58 #6
Her ;-)
Avatar billede dadane Novice
22. juli 2005 - 17:04 #7
Øh - dvs. næsten.
Den skriver den har synkroniseret alt, - men kalendereventsne findes kun på computeren.
Hvis jeg laver en ændring (tilføjer et bogstav eller hvad som helst) så bliver den synkroniseret, - ellers ikke :(
Avatar billede old-faithful Praktikant
22. juli 2005 - 17:08 #8
Hmm.. det var da besværligt... så må jeg indrømme at jeg er lidt på bar bund, hvis ikke backup-fidusen virkede...
Avatar billede dadane Novice
22. juli 2005 - 17:12 #9
Lav en avanceret søgning - søg på vilkårligt tidspunkt. Flyt alle emner over i en tom mappe lavet til formålet. Synkroniser. Flyt dem tilbage igen. Synkroniser igen.

Og vupti

F.CK jeg hader Microsoft. Det føles som om det er et strategispil man skal snyde sig igennem eller noget i den stil.
Avatar billede old-faithful Praktikant
22. juli 2005 - 17:15 #10
Hehe... det er den eneste måde at vinde :-D

Til lykke med synkroniseringen!