Avatar billede make Nybegynder
22. juli 2005 - 09:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Resource Kit, Custom installation, Office, virker kun for en.

Hej IT eksperter,

Her er en rigtig svær nød at knække.

Problem:
Office skal kunne installeres af brugerene på et Windows 2003 domæne via kontrolpanelets tilføj/fjern programmer, og det skal virke for alle brugere der logger på maskinen det er installeret på.
Det virker så langt nu at alle brugerne på domænet kan installere det via kontrolpanelet, men det virker kun for den bruger der installere det. Hvis en anden bruger logger på samme maskine, og prøver at åbene office programmer så kommer der fejlmeddelelserne som følger...

Outlook:
Microsoft Outlook kan ikke startes. Filen MAPI32.DLL er beskadiget eller en forkert version. Et andet meddelelses program er muligvis installeret. Genindstaller outlook.

Andre office programmer:
Microsoft (program f.eks word) er ikke installeret for den aktuelle bruger. Kør installationsprogrammet for at indstallere programmet.

Kan man på en eller anden måde få, gennem mst filen eller andet, få installation til at virke for alle. Det har måske at gøre med at informationerne om installationen ikke kommer over i "all users".

Håber der er nogen der kan hjælpe. Tak.
Avatar billede karser Nybegynder
22. juli 2005 - 11:11 #1
Brug en GPO (Group Policy) til at tildele programmet til den pågældende maskine. Så virker det!

Du skal dog have et "Administrativt installationspunkt" som du installerer office fra! Det kan være et share på en server eller lign.

Du laver det med følgende setup.exe /a fra Office mediet!
Avatar billede make Nybegynder
22. juli 2005 - 11:38 #2
Hej Karser,

Tak for dit svar.

Jeg har nok ikke beskrevet problemet grundigt nok.

Der er allerede en GPO. Office ligger også i et share på serveren. Og det virker godt nok. Problemet er at Office installationen kun virker for den bruger som har installeret det. Det er sat op som published, ikke assigned, DVS at brugerne bliver ikke tvunget til at installere det, men har adgang til at installere det via til/fjern programmer.

Der er et punkt under "modify setup properties" i custom installation wizarden. Det hedder "all users". Hvis all users står til 1 eller 2, så skulle office installationen virke for alle brugere på PC'en. Det gør det bare ikke. Der kommer ovennævnte fejlmeddelser.
Avatar billede karser Nybegynder
22. juli 2005 - 14:29 #3
er det en administrativ installation der ligger på dit share?
Avatar billede make Nybegynder
22. juli 2005 - 14:37 #4
Ved ikke helt hvad du mener med administrativ, men det er en msi pakke, som man kan knytte en mst fil til med custom installations, så på den måde kan man "administrere" eller customize office installationen.
Avatar billede karser Nybegynder
22. juli 2005 - 15:11 #5
Har du bare kopieret indholdet af Office CD'en ud på en server, eller er det kørt som en administrativ installation? (Kør Setup.exe med parametren /A)
Avatar billede make Nybegynder
22. juli 2005 - 15:16 #6
Jeg har bare kopieret indholdet af Ofiice CD ud på serveren.
Avatar billede karser Nybegynder
22. juli 2005 - 15:18 #7
Så er det årsagen til fejlen!

Du skal bruge setup.exe /a eller install.exe /a

Ellers vil det ikke virke!
Avatar billede make Nybegynder
22. juli 2005 - 16:40 #8
Har prøvet det du har sagt, men der kommer den samme fejl. Måske har jeg gjordt noget forkert....prøver igen på mandag.
Avatar billede make Nybegynder
25. juli 2005 - 10:16 #9
Har prøvet at bruge setup.exe /a.....det gør ikke nogen forskel.

Ifølge artikel du kan se med nedenstående link, så burde office installationen virke for alle der logger på maskinen, hvis All Users står til 2.....men det gør det ikke.

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/msi/setup/specifying_a_per_user_or_per_machine_installation.asp