Avatar billede mk281177 Nybegynder
21. juli 2005 - 13:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PCI-E grafikkort

Hej

Jeg skal bruge et nyt grafikkort og ville hører om der var nogen der kunne hjælpe mig. Jeg har overvejet at købe et PCI-E 256 MB kort, men jeg har en ældre PC så jeg ved ikke om mit bundkort kan kører med det. Skal man bruge et bestemt type bundkort for at kører med sådan et grafikkort eller kan man godt kører med det men bare ikke få det optimale ud af det.

Jeg skal have ny pc på et tidspunkt men skal bruge grafikkortet nu da det andet er færdigt. Jeg ville så købe det her kort og kunne senere smide det i den nye PC.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Michael
Avatar billede gudmundp Praktikant
21. juli 2005 - 13:26 #1
du skal have det nyeste bundkort for at køre pci-e
21. juli 2005 - 13:26 #2
Du skal have et andet bundkort.
PCIe er en seriel bus, mens pci og agp er en parallel bus.
Avatar billede venturer Nybegynder
21. juli 2005 - 13:28 #3
Der er fysisk forskel på AGP og PCI-E. Så som de andre skriver bør det følge med bundkortet.

Man kan få en adapter til nogle bundkort så du kan sætte et ældre AGP kort i en PCI-E slot. Men jeg har ikke set adaptorer til at gøre det den anden vej.

Så læg pengen til siden og vent med at købe grafik til du alligevel skal have nyt bundkort. Så er der også kommet noget bedre til den tid :)
21. juli 2005 - 13:34 #5
Der har været et par spørgsmål, om der findes en adapter, så man kan bruge et pcie grafik kort in et agp eller pci slot, der er vist ikke fundet noget.
som venture skriver, så finder der et adapterkort, den anden vej rundt, så man kan sætte et agp kort i et pcie slot.
Avatar billede gudmundp Praktikant
21. juli 2005 - 13:52 #6
Takker for point