Avatar billede prst2002 Nybegynder
19. juli 2005 - 00:30 Der er 4 kommentarer

XP inst stopper v. 34 min tilbage af en ny installation

En ny harddisk startes op, partioner oprettes etc. og installationen kører normalt, men når der er 34 min tilbage fryser installationen! Hvorfor?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
19. juli 2005 - 00:44 #1
har haft det samme prob nogenlunde her de sidste dage
skiftede 512 mb noname ram ud med 256 kingston, og det hjalp
dog skal det siges, at jeg fik problemet igen når SP2 blev installeret
det kan være mange ting, men en eller anden form for defekt på mobo/cpu/ram er nærliggende
er din strømforsyning stor nok?
har det før kørt uden prob med nogenlunde samme hardware (det lyder som om harddisken er ny)
Avatar billede prst2002 Nybegynder
19. juli 2005 - 00:58 #2
Harddisken er spritny, 40 GB.. Strømforsyning er stor nok.. Har på fornemmelsen at det kan være en "hardware" den ikke kan genkende, men jeg har taget alt fra som den ikke skal bruge, netkort etc. Derefter har jeg bootet på XP-cd, men den starter bare installationen op igen og så er jeg tilbage ved de 35 min.
Ram Kinston 256 sidder i maskinen.
Har nu forsøgt med Fdisk, men kan ikke slette partionen..:)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
19. juli 2005 - 01:11 #3
arrgh - den slags er så irriterende. jeg har kæmpet nætter med den dumme maskine jeg havde.
jeg forsøgte at slå usb2 fra i bios, men det hjalp mig ikke
prøv at gå ind og nulstille bios, eller sæt alt til default. måske hjælper det.
jeg snakker jo bare, min maskine er ikke kommet op i omdrejninger endnu - og hvis blind leder blind falder beggei grøften *gg*
Avatar billede serverservice Praktikant
20. juli 2005 - 21:08 #4
Selvom harddisken er ny kan den godt have en fejl - du kan finde nogle testere på www.ultimatebootcd.com - og du huskede at vælge langsom formattering (altså ikke-quick) -. ellers gør det og prøv igen