Avatar billede manse999 Nybegynder
18. juli 2005 - 23:12 Der er 7 kommentarer

sikre et webssted

X Hej eksperter.
Jeg har brug for hjælp.
Jeg har godt nok postet dette spørgsmål i PHP webudvikling også (UNDSKYLD), men jeg har desperat brug for et svar.
Jeg har www.nyhedsoverblikket.dk og har fundet ud af, at www.arnet.dk direkte har kopieret mit websted.
Det er jeg naturligvis ikke interesseret i, så derfor vil jeg gøre noget ved det.
Mine nyheder snuppes på et PHP sted og bliver derfra sendt ind på min side. PHP stedet er et gratissted som er mit eget. Det ligger her:
http://peachmelba.1go.dk
Han snupper også nyhederne fra peachmelba.1go.dk via den kildekode jeg har på min side.
Kan jeg forbyde hans ip at benytte ting fra mit php websted.
Er der andre måder jeg kan "sikre" mig, at mit websted ikke bliver kopieret?
Hvad ville DU gøre ved sådan en fyr?
Skal jeg evt. stille dette spørgsmål i en anden gruppe? Hvis ja - hvilken?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
18. juli 2005 - 23:17 #1
Har du prøvet at sende ham en mail? Det er da det første, jeg ville gøre...
Avatar billede manse999 Nybegynder
18. juli 2005 - 23:19 #2
Det har jeg gjort.
Til arnet@arnet.dk
Avatar billede manse999 Nybegynder
18. juli 2005 - 23:20 #3
sjovt nok.... Hvis man tilmelder sig nyhedsbrevet på hans forside, ryger det i min database.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
18. juli 2005 - 23:27 #4
OK, modpartens IP-addresse kan findes i miljøvariablen $REMOTE_ADDR
Herefter er det vel bare at sende en sur smiley til denne IP-addresse og den rigtige side til alle andre.
Avatar billede manse999 Nybegynder
18. juli 2005 - 23:33 #5
Jeg er ikke den vilde php programmør (faktisk næsten ikke).
Kan det forklares nærmere?
Avatar billede apo Praktikant
18. juli 2005 - 23:34 #6
Måske vil det hjælpe hvis du kontakter vedkommende via den emailadresse han opgiver på www.dk-hostmaster.dk

Hvis du er sikker i din sag, bør du kontakte hans webudbyder, der oplyses når du søger på domænet hos DK-Hostmaster. Jeg er ikke sikker på, at det er lovligt at 'låne' informationer fra andre websites, uden at have fået lov.

Apo

P.S. En anden gang bør du undlade at nævne oplysninger der kan bruges til, at identificere en person (Du kunne i princippet være ude på at skabe dårlig omtale omkring en anden person/et andet website). Næste gang kan du nøjes med at referere til websitet som 'et andet website'
Avatar billede manse999 Nybegynder
19. juli 2005 - 06:53 #7
schwarz84. Jeg vil gerne give dig point, ne men så skal du hjælpe mig lidt på vej