Avatar billede titan-tcotd Nybegynder
18. juli 2005 - 14:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

CPU-brug 100% ved afspilning af video.

Ved afspilning af video bruger afspilleren 100% af cpu'en og gør det umuligt at se filmen eller bruge computeren på nogen måde indtil jeg med et par minutters venten kan få åbnet Joblisten og lukket programmet der fra.

Nogen forslag til hvad der er galt?

- Per Valsgaard
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
18. juli 2005 - 14:10 #1
der er sikker en fejl i den film du ser... er det en du har hentet på nettet, eller hvad er det for en, og kan du se filmen?
Avatar billede fbh Nybegynder
18. juli 2005 - 14:40 #2
Hvilken afspiller?

Prøv evt. videolan (www.videolan.org)
Avatar billede titan-tcotd Nybegynder
18. juli 2005 - 15:51 #3
Det er alle film jeg ser på computeren, bla. film fra spil som nogle af mine venenr har dowloaded fra samme site så det er ikke filmene der er problemet.
Jeg har prøvet Windows Media Player, Winamp, BS-player og DivX.
Avatar billede titan-tcotd Nybegynder
23. juli 2005 - 13:42 #4
Har selv fundet en løsning.
Lukker
Avatar billede haddock-endk Nybegynder
17. maj 2007 - 15:33 #5
Hvad var løsningen?
Jeg sidder nemlig med samme problem!
Jeg har K-lite codec pack full installeret, og når jeg tester med G-spot siger den at alle codecs er installeret.
Jeg kan sagten spille spil, men når jeg prøver at afvikle en film, så benytter Media Player 100% af min cpu uden at vise noget.

Hjælp
Avatar billede titan-tcotd Nybegynder
20. maj 2007 - 18:42 #6
Hvis jeg da husker rigtigt, da det er en del tid siden, så var problemet fra Nvidia's side af. Da jeg på det tidspunkt brugte et lidt ældre gafikkort kunne det ikke samarbejde med de nyere drivere når det kom til aspilning af film. Den eneste løsning jeg kom med på det tidspunkt var at bruge en ældre driver der passede til grafikkortet for at kunne afspille film.
Desværre betød det også at jeg på det givende tidspunkt mistede nogle af de nyere opdateringer til spil og grafik forbedringer.
Har ikke haft problemet siden, da jeg har haft købt nye grafikorts som kunne arbejde med de nye drivere.

Mit bedste forslag ville være at installere den driver version som du fik med da du købte din computer / dit grafikkort.