Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2005 - 19:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Style i Dreamweaver!

Når jeg ændrer fonten på en tekst i et html dokument, så tilføjes denne font automatisk som en "style" i dokumentet. Hvordan kan man slå den funktion fra?
Avatar billede olebole Juniormester
17. juli 2005 - 19:49 #1
<ole>

Hvordan vil du så ændre font?  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede bojohansen Nybegynder
17. juli 2005 - 19:50 #2
Jeg tror det er Edit->Prefference->General : Use CSS instead of html tags

Prøv den
Avatar billede bojohansen Nybegynder
17. juli 2005 - 19:51 #3
@ole

Han ønsker vel at bruge HTML tags istedet for
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2005 - 19:56 #4
Jeg ønsker at bruge stylesheet, til de fonte jeg bruger meget, eller forestiller mig evt. at ændre senere. Den som umiddelbart ikke skal ændres, der vil jeg bare angive fonten i koden. Det hjalp det bojohansen sagde, men kan man så ikke angive fonte i px i Dreamweaver? - nu kan jeg kun give dem størrelser (1-7)
Avatar billede bojohansen Nybegynder
17. juli 2005 - 20:14 #5
Det fatter jeg ikke, alle fonte på et site kan/skal muligvis ændres senere.
Gør nu dig selv den bjørne tjeneste og definere dem alle i dine style sheets, så blir det meget nemmere når du engang vil ændre dit design et lille smule, eller meget ;-)

Ellers kan du vel bare skrive antal Pix i property inspectoren, eller?
Avatar billede webt Nybegynder
17. juli 2005 - 20:14 #6
Det er korrekt at du kan få dreamweaver til at bruge font tag (og andre tags) vha bojohansens metode, men det er også korrekt som du siger at du nu ikke kan definere noget i pixels længere, det er prisen man må betale hvis man ønsker at bruge forældet kode. Førhen prøvede dreamweaver at kompenserer ved at lave en masse inline style="" tags men puha sikke et rod, nu er det endelig blevet sådan at den rent faktisk opretter styles, og så vidt jeg husker også eksterne hvis man har defineret et stylesheet. Så fremskridt

Selvom du siger nu at du ikke ønsker at ændre font tagget senere, så vil du før eller siden sikkert ændre design hvilket vil gi et stort ekstra arbejde.
Jeg skal selvfølgelig ikke være dommer, men enten må du bruge det forældet font tag og dets begrænsninger, eller lade dreamweaver oprette styles.

Mvh
Martin

Ps, dette var bare en lille forklaring på begrænsningen ikke noget der skal tolkes som et "svar" på dit spørgsmål
Avatar billede bojohansen Nybegynder
19. juli 2005 - 13:00 #7
Og så døde den tråd!
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2005 - 17:13 #8
Læg venligst "svar", hvis point ønskes! - og tak.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
19. juli 2005 - 17:14 #9
Ok.