Avatar billede silickon Nybegynder
17. juli 2005 - 17:23 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Irriterende boks i Sygate Firewall

Hej.

Jeg har Sygate Firewall, og synes den virker som den skal.
Der er bare det at rimelig tit kommer der en lille boks nede i højre hjørne af skærmen. Man kan trykke "Do not show this window again" men det hjælper ikke.. den kommer stadig.
Det kan ses her:
http://www.the-reds.dk/temp/sygate.jpg

Dete r irriterende hvis man f.eks. kører et spil eller noget, i fuld skærm.

Er der en der ved hvordan man gør så den ikke kommer frem?

På forhånd tak
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. juli 2005 - 17:28 #1
Først bød du sikre dig at din computer er ren og der ikke er et eller andet skidt der maskere sig bar denne tjeneste. Normalt vil sygate ikke vise boksen med mindre det er en ny service der forsøger at komme ud. Det kunne indikere at du kunne have noget skidt. Prøv med en hijackThis og få den gennemset om du skulle have noget
Avatar billede silickon Nybegynder
17. juli 2005 - 18:06 #2
Jeg scanner den jævnligt med Ad-Aware...
Men hvor finder man så det hijackThis?
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. juli 2005 - 18:10 #3
Du kan hente den fra http://www.spywarefri.dk fidusen ved hijackthis er at den tager alt, desværre skal du nok have hjælp til at tyde hvad der skal fjernes og hvad der ikke skal. Den hjælp kan du bl.a. få her, der er flere hijackThis eksperter på eksperten
Avatar billede arlet Juniormester
17. juli 2005 - 18:13 #4
Avatar billede silickon Nybegynder
17. juli 2005 - 18:14 #5
Aah okay...
Men hvis jeg så opretter en tråd herinde, og får alt det fjernet der skal fjernes.. så bør den ikke komme med sådan en meddelelse hele tiden?
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. juli 2005 - 18:15 #6
Prøv ad, det kan hjælpe, men der kan selvfølgelig også være andet galt
Avatar billede silickon Nybegynder
17. juli 2005 - 18:22 #7
Okay mange tak... vil du lige lægge et svar så
Avatar billede silickon Nybegynder
17. juli 2005 - 18:25 #8
Hov Arlet jeg havde ikke set din besked.
Hvilket forum er det jeg skal sætte resultatet af den scan i HijachThis in i??
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. juli 2005 - 18:27 #9
Du kan oprette et spørgsmål her på E. Og jeg venter med at svare til vi har set at det faktisk har hjulpet, det er jo ikke sikkert at det er det rigtige svar endnu
Avatar billede silickon Nybegynder
17. juli 2005 - 18:31 #10
Okay..
Nu har jeg oprettet dette spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/633131

Fik det vidst forklaret lidt indviklet derinde, men håber i/andre forstår :P
Avatar billede ahave Nybegynder
17. juli 2005 - 18:36 #11
Nu er sygate jo rimelig krakilsk, men gør som bufferzone og arlet skriver, det er meget vigtigt og de er et par garvede "rotter". Hvis det så ikke hjælper, så klik på de to modsat rettede pile nede til højre, vælg options, og i general, vælg "hide notification messages". Så stopper den med at vise dem.

Du skal selvfølgelig være meget opmærksom på at dette renser ikke din computer, hvis der er snavs.

Sygate vil stadig spørge dig om du vil tillade dit og dat at bruge netværket.

/ahave
Avatar billede arlet Juniormester
17. juli 2005 - 18:50 #12
Du behøvede ikke at oprette et nyt spørgsmål..

Læg du bare loggen her, så skal vi nok kigge på den
Avatar billede silickon Nybegynder
17. juli 2005 - 19:12 #13
Okay arlet.. så kommer loggen i næste kommentar
Avatar billede silickon Nybegynder
17. juli 2005 - 19:12 #14
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 18:21:14, on 17-07-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\Programmer\Sony Corporation\Picture Package\Picture Package Menu\SonyTray.exe
C:\Programmer\Sony Corporation\Picture Package\Picture Package Applications\Residence.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINDOWS\system32\ntvdm.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Documents and Settings\Rene Nielsen\Skrivebord\io\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Programmer\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: Picture Package Menu.lnk = ?
O4 - Global Startup: Picture Package VCD Maker.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Overfør med Star Downloader - C:\Programmer\Star Downloader\sdie.htm
O8 - Extra context menu item: Send To &Bluetooth - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: ICQ Lite - {B863453A-26C3-4e1f-A54D-A2CD196348E9} - C:\Programmer\ICQLite\ICQLite.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ Lite - {B863453A-26C3-4e1f-A54D-A2CD196348E9} - C:\Programmer\ICQLite\ICQLite.exe
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - WIDCOMM, Inc. - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: PCTEL Speaker Phone (Pctspk) - PCtel, Inc. - C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
O23 - Service: Sygate Personal Firewall (SmcService) - Sygate Technologies, Inc. - C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
Avatar billede arlet Juniormester
17. juli 2005 - 19:15 #15
Så kan bufferzone gå videre, for loggen er fuldstændig ren..
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. juli 2005 - 19:51 #16
Hmmmm. Næste skridt er at hente nyeste version af sygate, afinstallere og geninstallere. Hvis der er en fejl i den version du har (eller et eller andet er gået i stykker i din installation) så den ikke kan se at du allerede har svaret på dialog boksen, så skulle en reinstallation klare sagen.
Avatar billede silickon Nybegynder
17. juli 2005 - 20:02 #17
Der er hvert fald ingen updates tilgændelige.. men så kan jeg prøve at geninstallere.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
18. juli 2005 - 00:48 #18
Hejsa :)

Prøv at se denne tråd i Sygates forum om Ntoskrnl http://forums.sygate.com/vb/showthread.php?s=cb06335c780d436e787b9ae77d113fc6&threadid=12989

"Do not show this window again" virker aldrig. Som ahave siger, så skal du sætte flueben i "Hide notifications messages". I fanebladet "Network Neighborhood" skal der ikke være flueben ved: "Allow to browse network neighborhood file and printer(s)". Det burde gøre tricket. Prøv i øvrigt at se her http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=9706
Avatar billede silickon Nybegynder
18. juli 2005 - 21:36 #19
Jamen det virkede ved at geninstallere...
Tak til alle jer der prøvede at hjælpe :)

Mon ikke det er dig buffezone der skal have de points??? så smid et svar
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
19. juli 2005 - 01:28 #20
Lige for en anden gangs skyld, så bliver det problem ikke løst ved en geninstallation. Der er to grunde til at Sygate popper op med Ntoskrnl meldingen, og det er 1: Det link jeg lagde til dig. 2: Hvis du er på et delt netværk, og så bliver det løst ved at fjerne det flueben ved "Allow to browse network neighborhood file and printer(s)".

Fortsat god sommer til alle :)
Avatar billede silickon Nybegynder
19. juli 2005 - 19:40 #21
forevernewbie>
Du kan nok have ret... jeg har dog ikke været inde på det Sygate Forum, men jeg fjernede det der flueben i "Hide Notifications Messages", og derefter geninstallerede jeg.. så den har måske gemt det jeg havde ændret i Sygate, så det er de samme indstillinger selvom man geninstallerer??
Meen jeg har jo 2 tråde.. denne her, og så denne her:
http://www.eksperten.dk/spm/633131 som jeg oprettede til dette emne også.

Ved ikke om jeg kan gøre det så bufferzone får d 45 points her fra, og forevernewbie får dem fra det andet spørgsmål??

Begge emner skal jo lukkes :)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
19. juli 2005 - 21:22 #22
Jeg skrev det nu ikke for pointenes skyld, mere som en oplysning. Det er da ok at Bufferzone får pointene. Jeg skal ikke have nogen.
Avatar billede silickon Nybegynder
20. juli 2005 - 21:26 #23
Hmm.. men vil du ikke alligevel lægge et svar i den anden tråd? ( http://www.eksperten.dk/spm/633131 ) jeg er nødt til at få den lukket, og du har også hjulpet mig.

Bufferzone> Hvis du så lægger et svar her :)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
21. juli 2005 - 00:12 #24
Done. Takker :)
Avatar billede silickon Nybegynder
25. juli 2005 - 20:06 #25
bufferzone> vil du ikke snart lægge et svar?
Avatar billede silickon Nybegynder
08. april 2007 - 11:21 #26
Jeg er ved at lukke alle de gamle spørgsmål.
Synes Bufferzone skulle have point, men det er 1½ år siden jeg spurgte om han ville lægge et svar :S Hehe
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. april 2007 - 14:43 #27
Det er helt OK jeg har rigeligt med point og det vigtigste er at du har fået noget hjælp
Avatar billede silickon Nybegynder
08. april 2007 - 16:26 #28
Og hjælpen virkede tak. Jeg vidste ikke du stadig abonneret på dette emne, for så kunne jeg jo have spurgt igen om du vil lægge et svar.

Men takker for hjælpen dengang.