Avatar billede haastrup Novice
16. juli 2005 - 23:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Server der skal forhindre adgang til nettet

Hej Eksperter,

Min ven har en stofanet forbindelse og vil gerne have mulighed for at begrænse visse andre personer i hans husstand fra at komme på internettet.

Vi har sat hans computer op som gateway, men de andre kan stadig komme på nettet, så længe hans maskine er tændt.

Kan han ikke gøre noget sådan at de andre familiemedlemmer skal logge på hans computer, som er beskyttet med et kodeord som de ikke kender, før de kan komme på internettet?

Han har en stofanet forbindelse.

Håber i kan hjælpe, på forhånd tak.

Skal i bruge flere informationer så sig endelig til.
Avatar billede kenp Novice
17. juli 2005 - 12:30 #1
kan ikke lige es hvad dette har med webserver at gøre?

Men du kan da bare give dem en fast ip-adresse uden en gateway ip. så er det klaret.

Ellers sætte det op via reservationer i dhcp-scopet at computere med den mac-adresse ikke skal have en gateway ip.
Avatar billede haastrup Novice
02. november 2005 - 22:00 #2
hej kenp beklager placeringen, og den lange ventetid. du får bonus for din hjælp. Mange tak