Avatar billede backupmand Nybegynder
13. juli 2005 - 20:53 Der er 5 kommentarer

Tomcat vil ikke installeres

Hejsa,
min konfiguration er en Windows XP professional box og jeg kan ikke installere Tomcat 5.5.9, som jeg downloadede fra Apache's hjemmesider.

Jeg forsøger at installere i C:\Tomcat559

Efter ca halvdelen gennem installationsprocessen, får jeg en fejlbesked der lyder:

"Failed to install Tomcat5 service,
check your settings and permissions,
Ignore and continue anyway?"

Jeg læste et sted, at man kunne undgå dette problem ved at udvide windows miljø-variabel størrelsen, men jeg kunne ikke finde ud af hvor man skulle kunne gøre det.

Hvad kan det være?
tak.
Avatar billede backupmand Nybegynder
14. juli 2005 - 12:36 #1
Har installeret på en anden port end default port (8080), den var i brug i forvejen.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juli 2005 - 18:48 #2
et godt råd: tag ZIP filen og unzip den og hold dig langt væk fra installer EXE
Avatar billede backupmand Nybegynder
14. juli 2005 - 19:02 #3
OK, men hvorfor?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juli 2005 - 19:06 #4
installations programmet har ihvertfald tidligere gerne villet installere
i et dir med mellemrum i - og det fortryder man hurtigt

en ZIP installation kommer med en lang række forskellige muligheder for
opstart heraf nogle som gør det nemmere at troubleshoote
Avatar billede backupmand Nybegynder
14. juli 2005 - 19:10 #5
Jeg kender godt til problemet med mellemrummet, så derfor installerede jeg det
i roden C:/Tomcat559