Avatar billede tichicken Nybegynder
13. juli 2005 - 20:42 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Serveren blev ikke fundet

Ja, jeg har et mindre problem med IIS.

Jeg kan fint se siden når jeg bruger http://localhost/ men med min ip vil den ikke noget... Så kommer den med fejlen om at siden ikke kan vises.

Hvordan kan det være?
Avatar billede tichicken Nybegynder
13. juli 2005 - 20:47 #1
Kører med WinXP og IIS 5.1 :)
Avatar billede ttopholm Nybegynder
13. juli 2005 - 20:58 #2
Hvilken ip prøver du med (Offentlig eller privat)..... og prøver du på den samme pc som iis er på... eller fra en bag din router, eller en helt 3.
Avatar billede tichicken Nybegynder
13. juli 2005 - 21:11 #3
Min offentlige ip...jeg har både prøvet fra den computer hvor jeg har IIS på, men også fra min telefon...intet virker.

Jeg ved ikke hvad der er sket...det har virket uden problemer før.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
13. juli 2005 - 21:13 #4
Har du fået en ny router...... åbnet porten i routeren og evt. firewall.... Normalt kan du ikke se det indefra på den offentlige ip, da de fleste routere ikke understøtter det som std.
Avatar billede tichicken Nybegynder
13. juli 2005 - 21:22 #5
Okay. Well...det virker heller ikke fra min mobil, så tror ikke det er problemet. Det har også virket fint tidligere med denne router.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
13. juli 2005 - 21:23 #6
Hvad med firewall'en
Avatar billede tichicken Nybegynder
13. juli 2005 - 21:34 #7
Har jeg tjekket...
Avatar billede ttopholm Nybegynder
13. juli 2005 - 21:35 #8
Din maskine har ikke fået en anden ip... end den oprindelige og din binder ikke kun på din interne ip...
Avatar billede tichicken Nybegynder
13. juli 2005 - 21:38 #9
nope :D
Avatar billede ttopholm Nybegynder
13. juli 2005 - 21:41 #10
Og dit iis-websted kører....

Har du en ip, måske...
Avatar billede ttopholm Nybegynder
13. juli 2005 - 21:41 #11
men må se.... ;-)
Avatar billede tichicken Nybegynder
13. juli 2005 - 21:50 #12
well... webstedet står til at køre inde i inetmgr, men kan ikke forestille mig andet end at problemet skulle være et sted derinde... Alt andet kører i hvert fald som det skal. Har også haft geninstalleret IIS, men det har heller ikke hjulpet på problemet.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
13. juli 2005 - 22:26 #13
Svarer den hvis du skriver 127.0.0.1 i stedet for din offentlige IP?
Avatar billede tichicken Nybegynder
13. juli 2005 - 22:43 #14
Hmm...det ser ud til at virke nu :) Ved ikke helt hva faen jeg har lavet :)

Det bringer mig frem til mit 2. problem :)

Det er meningen jeg vil sætte IIS op så jeg kan hente ting ned på min mobil den vej, men jeg får ADGANG NÆGTET når jeg prøver.

Hvordan gør jeg det?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
13. juli 2005 - 22:53 #15
Det lyder til din Iusr_ ikke har adgang til siden eller du ikke har givet anonym adgang i iis
Avatar billede tichicken Nybegynder
13. juli 2005 - 22:58 #16
Hvordan ændrer jeg det? :)
Avatar billede ttopholm Nybegynder
13. juli 2005 - 23:53 #17
Enten tjekker du det i IIS-manager eller så tilføjer du iusr_rettigheder igennem sikkerhed på filen
Avatar billede tichicken Nybegynder
14. juli 2005 - 18:47 #18
well....jeg får en eller anden kommunikationsfejl i min telefon når jeg forsøger at hente en fil her...det virker fint med almindelige sider... Er det min fon der er problemet her?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
14. juli 2005 - 20:05 #19
Ja.. Det vil jeg skyde på---
Avatar billede tichicken Nybegynder
01. februar 2006 - 23:42 #20
Undskyld jeg ikke har fået svaret herinde. Droppede det i sin tid kan jeg huske. Men smit et svar, så får du point.. :)
Avatar billede tichicken Nybegynder
12. februar 2006 - 23:32 #21
:)