Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
11. juli 2005 - 13:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

.htaccess virker i Firefox men ikke IE

hej eksperter!

jeg har et rigtig irriterende problem med min apache-server...

jeg vil gerne have .htaccess til at virke, men det driller virkelig... jeg har haft flere spørgsmål herinde på det sidste om emnet, men synes ikke jeg har fået svar på noget :S

nu har jeg så selv, ved en tilfældighed, fundet ud af at .htaccess godt virker når jeg bruger firefox (skulle tjekke designet) men ikke Internet Explorer...

hvordan kan det være? og hvordan får jeg det til at virke altid?

på forhånd tak :)
Avatar billede webt Nybegynder
11. juli 2005 - 13:21 #1
Hvad er det lige nøjagtigt i .htaccess som ikke virker?

Mvh
Martin
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
11. juli 2005 - 13:29 #2
det hele... havde dette i for at teste .htaccess - det virker i firefox men ikke IE

ErrorDocument 404 "Desværre: filen eksisterer ikke.
ErrorDocument 400 "Desværre: filen eksisterer ikke.
ErrorDocument 500 "Desværre: filen eksisterer ikke.

for at give den helt store test har jeg nu smidt min mod_rewrite i som jeg har ville bruge htaccess til hele tiden - den ser således ud;

RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-F
RewriteRule ^([^/]+)/([^/]*)/([^/]*)/?$ /shop/vis.php?kat=$2

og virker igen i Firefox, men ikke IE

et eksempel kan ses på nedenstående adresse:
http://www.demo.shop.alnet.dk/bla.php
Avatar billede webt Nybegynder
11. juli 2005 - 13:54 #3
IE er lidt underlig, den har indbygget sin egen fejlbeskeder men de kan omgås på denne lidt sjove måde som kræver at du smider din fejl i en html fil som du så smider i roden. Og så bare ErrorDocument 404 /404.html men er det så nok? niks, fordi ie viser stadig sin egne fejl med mindre din html fil fylder mere en 512 bytes, fx vil følgnde blive fil blive vist:

<!--
fejl 404 fejl 404 fejl 404 fejl 404 fejl 404
-->
404 Siden findes ikke

pga den indsatte kommentar, mens en fil med bare indholdet
404 siden findes ikke
ikke vil blive vist

Mvh Martin
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
11. juli 2005 - 14:18 #4
jamen det er jo supert :P så har det sikkert virket længe uden problemer, men pga. dumme MS!

kom med et svar :)
Avatar billede webt Nybegynder
11. juli 2005 - 14:20 #5
Lige præcis :-) dumme MS - i det mindste har de ikke blokkeret helt for det, her kommer et svar i sommervarmen

Ha' en god dag

Martin