Avatar billede bjornhart Nybegynder
10. juli 2005 - 23:50 Der er 2 kommentarer

Header og footer(readme) i filoversigt

Hej Eksperter

Jeg bruger apaches filbrowser, men vil gerne kunne gøre den en naturlig del af min hjemmeside. Min hjemmeside er bygget op om en fast top og bund som includeres på hver side. I min top er der bla. en menu som går igen på hele min side.
Jeg har prøvet at få apaches headername til at æde min top.php men det vil den ikke. Det virker som om den ikke kan includere en .php fil men kun en .html fil. Det kan da ikke være rigtigt eller?

Desuden har jeg erfaret at denne headerfil skal ligge i alle  mapper, da man ikke kan skrive et relativt filnavn som ex. HEADERNAME="C:\top.html" i conf'en den vil kun acceptere at man skriver HEADERNAME=top.html og så skal top ligger som kopi i alle ens mapper. Kan det være rigtigt?

På forhånd tak
Avatar billede webt Nybegynder
11. juli 2005 - 00:06 #1
http://httpd.apache.org/docs/mod/mod_autoindex.html#headername

Du burde kunne bruge en php fil, men det kræver åbenbart at apache ser filen som html:

"Filename must resolve to a document with a major content type of "text" (e.g., text/html, text/plain, etc.). This means that filename may refer to a CGI script if the script's actual file type (as opposed to its output) is marked as text/html such as with a directive like:
    AddType text/html .cgi
"
Mht til at filen skal ligge alle steder bør det ikke være nødvendigt, en relativ sti burde virke altså /top.html hvis top ligger i roden. c:\top.html er jo nettop ikke en relativ sti

Mvh
Martin
Avatar billede webt Nybegynder
03. august 2005 - 15:23 #2
Fik du det til at virke?

Mvh
Martin