Avatar billede smask Nybegynder
10. juli 2005 - 18:52 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Min flash gør html'en langsom

Hej,

Jeg har lige et problem.

Jeg har lavet et website som jeg har bygget op i frame pages.
Top, left, head osv. 7 frames i alt.

Jeg har lavet en flash menu til min left frame, og en head flash til min head frame.

Men flashen gør hele processen med at hente siden frem, meget langsom. Flashen fylder i alt kun 80 kb - men får siden til at vare 10 sek. om at hentes. (altså der er hvid skærm i 10 sek) inden siden kommer frem ude på nettet.

Hvad har jeg gjort forkert ? Hvis jeg undlader flash og bare bruger alm. grafik og javascript, så hentes hele siden på 1 sekundt.

help please =)
Avatar billede trekkies Juniormester
10. juli 2005 - 19:37 #1
Er det ikke en god ide at lukke det andet spørgsmål om din side med flash.

Du kunne jo lave en preloader til din flash.
Du kunne jo også give os et link til din side, så vi også kunne se hvad du mener.

Flash tager altid tid at hente, men da du siger at den kun fylder 80kb, det er ikke så meget, så det skulle ikke tage 10 sekunder.
Hvilken kode bruger du til at vise filmen med?
Avatar billede smask Nybegynder
10. juli 2005 - 20:01 #2
kode ? hvad mener du trekkies ?
Avatar billede smask Nybegynder
10. juli 2005 - 20:03 #3
ang. det andet spørgsmål - kan jo ikke lukke det når folk ikke kommer med "svar" - de kommenterer kun :) vil du have dem ? så smid et svar på den anden :)
Avatar billede trekkies Juniormester
10. juli 2005 - 20:03 #4
Når at du indsætter din flash applikation i din html siden, så bliver der lagt en kode i, så flash menuen kan vises på siden, det er den jeg mener.
Avatar billede smask Nybegynder
10. juli 2005 - 20:04 #5
I øvrigt, har jeg prøvet at lave en preload - men det hjælper ikke. Det må være noget andet. Jeg benytter flash-plugin, hvis det er det du mener. Men jeg har aldrig haft problemer med det før, når det bare er en alm. html-tables side. Det er fordi jeg bruger disse frames. Men kan ikke undlade dem. Jeg skal bruge dem :/
Avatar billede trekkies Juniormester
10. juli 2005 - 20:05 #6
Du går ind på spørgsmålet og spørger om nogle vil have point eller tager du dem selv, se om der så ikke er nogle som giver et svar :)

Jeg takker nej tak til point :)
Avatar billede trekkies Juniormester
10. juli 2005 - 20:06 #7
Har du siden ude på nettet, hvis du har, vil det hjælpe en del hvis du vil lægge adressen her ind :)
Avatar billede smask Nybegynder
10. juli 2005 - 20:07 #8
Jeg benytter denne kode <embed width="979" height="94" src="header.swf">
Avatar billede smask Nybegynder
10. juli 2005 - 20:07 #9
Nej -jeg har ikke siden på nettet. Jeg tester den på en intern server
Avatar billede trekkies Juniormester
10. juli 2005 - 20:14 #10
Jeg har selv en flash film på min hjemmeside:
www.darkskies.dk/rettigheder.html

Og der til bruger jeg denne kode:
<OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0"
WIDTH="800" HEIGHT="800" id="rettigheder">
<PARAM NAME="movie" VALUE="rettigheder.swf">
<PARAM NAME="quality" VALUE="high">
<PARAM NAME="bgcolor" VALUE="#FFFFFF">
<embed src="rettigheder.swf" quality="high" bgcolor=#FFFFFF  WIDTH="800" HEIGHT="800" NAME="rettigheder" TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer">
</EMBED>
</object>

Filmen fylder 673KB, du kan prøve at teste siden, se hvor lang tid den tager at hente som dig.

Du kører det hele lokalt, så skulle det ikke tage så langt tid :)
Avatar billede smask Nybegynder
10. juli 2005 - 20:19 #11
Den tar 2 sek. om at hente... :/ hmmm... det må være noget som er fejl i min kode...

Hvordan importerer du din flash til html ?
Avatar billede trekkies Juniormester
10. juli 2005 - 20:36 #12
Hvis du har Flash, så skal du gøre følgende:
Åben Flash og åben din applikation, klik på "File" klik på "Publish Settings..." Se om Flash(.swf) og HTML(.html) er flueben ud for, når at der er det, så klikker på knappen "Publish".
For fremtiden kan du bare klikke på "File" og klik på "Publish" så bliver en fil oprettet med kode og det hele :)

Du kan nu tage koden og læg den ind i din html fil.

Hvis din Flash fil hedder test.fla, så bliver der laver en test.swf og en test.html fil.
Avatar billede smask Nybegynder
10. juli 2005 - 20:40 #13
Super. Tusind tak skal du have.

Det virker perfekt nu :) Den tar ikke engang et sekundt at loade nu.

TAK.. og kom så med et svar :)
Avatar billede trekkies Juniormester
10. juli 2005 - 20:41 #14
Glad for at kunne hjælpe dig :)
Avatar billede smask Nybegynder
10. juli 2005 - 20:42 #15
Det har du:) jeg har siddet i 2 dage og kæmpet med dette her. Endnu engang tak.
Avatar billede trekkies Juniormester
10. juli 2005 - 20:49 #16
Tak for points :)

Man lærer noget hele livet :)

Du kan lærer mere om Flash her:
http://flash.dk/
Du kan også bruge google
Her er nogle Flash tutorials på dansk:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=flash+tutorials&btnG=S%C3%B8g&meta=cr%3DcountryDK
Avatar billede smask Nybegynder
10. juli 2005 - 20:51 #17
det vil jeg gøre :)

jeg har dog lavet en del flash - jeg er bare ikke så skarp til koder :)

har lavet www.globalpercentage.com

se om du kan lide den :)
Avatar billede trekkies Juniormester
10. juli 2005 - 20:57 #18
Fin side :)

Nogle sider skal man klikke vente på menuen og scrolle på siden.

Men der er bedre end det jeg har lavet :)

Jeg laver lidt Flash i fritiden.
Avatar billede smask Nybegynder
10. juli 2005 - 21:02 #19
hvilken skærm opløsning bruger du ?

Den er heller ikke helt færdig endnu :)

Men tak for hjælpen i alt fald..

Hygge :)
Avatar billede trekkies Juniormester
10. juli 2005 - 21:06 #20
Jeg kører med en skærmopløsning på 1280x1024