Avatar billede henrik_40 Juniormester
09. juli 2005 - 21:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse mellem to xp-pc'ere

Hej
Hvordan kan jeg lave forbindelse mellem to computere. Begge pc'ere bruger Windows XP-prof.

Jeg har en Linksys-router. Kan man v.hj.a. denne få forbindelse og udveklse filer mellem de to computere?
Avatar billede kramxel Nybegynder
09. juli 2005 - 22:15 #1
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2005 - 22:22 #2
Du må ikke lave grin med mig her i sommervarmen, hvis du ikke kører SP2 på dine computere skal du da blot
Start -> denne computer -> netværkssteder -> opret et hjemme eller mindre kontor netværk
Avatar billede henrik_40 Juniormester
10. juli 2005 - 03:41 #3
Nej, Helge jeg har ikke fået hedeslag, men normalt arbejder jeg i Linux, så derfor var jeg lidt på sk... i Windows. Og Kramxel, din opskrift har jeg fulgt - og fået forbindelse mellem de to computere :-)

I har begge tjent til point, men måske kan jeg få svar på om man kan direkte forbindelse v.hj.a. parallel/seriel kabel (har ikke forsøgt endnu)?

Begge: Læg svar til mig.
/henrik
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2005 - 08:57 #4
Nu I er i gang: hvordan bruger man et krydskabel?
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2005 - 10:28 #5
"kramxel" kom først så han får pointene. direkte forbindelse v.hj.a. parallel/seriel kabel" Jeg kan godt nok ikke finde menuen længere, men jeg er sikker på at den lå under Start -> programmer -> tilbehør -> kommunikation i den første version af XP og at jeg har kørt det, det kræver dog et specielt parallel kabel pi..edyrt og hastigheden er ikke noget at skrive hjem om, hvis det er for at spare din router er en løsning med crossed cabel meget billigere og hastigheden meget større. Ved et crossed cabel forbinder du blot de to computere via netkort, jeg plejer at tildele computerne fast ip-adresse så starter de lidt hurtigere op
Avatar billede henrik_40 Juniormester
10. juli 2005 - 13:07 #6
ok tak, Helge. Jeg fandt lidt teknisk om "Crossed Cable":
http://www.zytrax.com/tech/layer_1/cables/tech_lan.htm
Sådan bygger du et kabel selv:
http://www.weethet.nl/english/network_utp_cables.php

Spørgsmålet er mest til min kammerat som vil kunne overføre filer fra sin egen pc og til sin forældres - og han har rigtignok ikke en router.

"kramxel" vil du ha' point?
Avatar billede kramxel Nybegynder
10. juli 2005 - 23:31 #7
OK.