Avatar billede slaven Nybegynder
09. juli 2005 - 00:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

USB 2.0 flash Drive

Hmm, har fået den her fancy (Pendrive som jeg kalder den!) Der er også en fancy holder med. Men, men, men, her er det så problemet opstår. Når jeg stopper pendrivet direkte i USB ugangen på Pcèn virker det fint. Men når vi så går over og bruger holderen. Virker det ikke. Årgh sys jeg har prøvet alt, men måske ikke ?

Kan du ikke hjælpe en fortvivlet pige ?
Avatar billede haverslev Novice
09. juli 2005 - 00:57 #1
Hvis det er til windows 98 eller Millenium, så er der højst sandsynlig en cd med, hvor der er en driver der skal installeres.

Hvis du kører med Windows XP, så skal den først og fremmest være opdateret med SP2, da der er en hel del forbedringer til USB og der er også div. opdateringer af drivere.

Der kan også være et problem med tildeling af drevbogstaver i XP.
Kræver fuldt opdateret windows:
Fjern alle dine USB enheder fra USB stikkene (dog ikke mus/tastatur)

Klik derefter på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Ehedshåndtering.
Klik på + udfor USB Controllere og fjern alle enheder der, en af gangen ved at H-klik på dem og vælg fjern.
Genstart pc`en og lad windows finde og installere usb controllerne igen.
Når den er færdig med at installer, så tilkobler du USB pen holderen og den skulle gerne finde nyt hardware og lave en installation af denne.
Avatar billede slaven Nybegynder
09. juli 2005 - 10:42 #2
Det er gjort nu, og havde eg gjort før også. Meen hvad jeg ikke tror er på denne maskine er SP2 ? -Er ikke sikker, og overvejer om dette kan være problemet, og evt løse det ?
Avatar billede haverslev Novice
09. juli 2005 - 21:35 #3
H-klik på Denne computer, vælg Egenskaber, Faneblad Generelt:
Under feltet SYSTEM, her vil stå windows xxxx og hvilken service pack der er på pc`en

Jeg har skrevet en lille historie om at lægge SP2 på pc`en og hvad der lige skal gøres inden den installeres, da SP2 er "overfølsom" over for snavs  og virus.
Det har nemlig vist sig, at lægger/installerer man blot SP2 på en maskine som ikke er "ren" - så opstår der problemer efterfølgende.
Gør dig selv den tjeneste at udføre nedenstående først.
Hent og installer programmet Spybot:
http://www.safer-networking.org/en/download/index.html
og opdatere det, kører programmet ved at klikke på "Check for problems". Den finder helt sikkert en del "snavs", hvis det er første gang, det bliver kørt på pc`en.

Det Spybot finder af "snavs", klikker du på "fix selected problems", klik "Yes" og der vil komme grønne flueben udfor hver enkelt linie, efterhånden som den "fixer" dem.
Der kommer så en boks "XX antal fixed" - Klik OK.
Herefter klikkes på knappen "Immunize" i venstre side, og den checker alle "bad products", klik på "+ imunnize", og du kan lukke programmet spybot.

Hent og kør en tur med denne viruscanner:  http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Aktiver det hele i opsætningen, så den kan skanne alt igennem.
Den kan finde en hel del filer, som den ikke kender og som IKKE er virus - her vil den skrive "no action taken" og de slettes selvfølgelig ikke.    (Kan tage et par timer at kører alt)

Start stifinder - ”windows tast + E ” - klik på Funktioner, klik på Mappeindstillinger, klik på faneblad Vis.
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper" – Anvend.
Find derefter disse mapper og slet indholdet i dem
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temp
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temporary internet files

Jeg har downloadet SP2 fra:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a

Men kan også hentes her:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Ps: se evt. http://www.eksperten.dk/artikler/459
Avatar billede slaven Nybegynder
10. juli 2005 - 14:44 #4
Jamen dog, sikke en masse der kunne være galt, havde slet ikke selv tænkt i den retning;) Havde dog SP2 , og kørte begge programmer. Den fandt ingenting, så thank god for det ;)
Avatar billede slaven Nybegynder
10. juli 2005 - 14:47 #5
Hmm.. efter alt det her, hjalp det dog ikke noget som helst. -Var ved at gå en lille smule i panik. -Så som en hver anden pige ville have gjort, formatterede jeg den, -det nemli`noget der dur ;) Og nu virker det sgu ;)
Avatar billede haverslev Novice
10. juli 2005 - 20:49 #6
Du skal så lige lukke spørgsmålet (ellers står det åben til evig tid)
Marker navnet på den som har lagt et svar du kan bruge, i venstre side, herefter klikker du på knappen Accepter svar.
Hvis ikke du har fået et svar/løsning som du kunne bruge eller har fundet løsningen selv, så lægger du et svar og acceptere det ;)