Avatar billede smask Nybegynder
08. juli 2005 - 17:21 Der er 8 kommentarer

Min side loades SÅ langsom

Hej,

Har lige brug for lidt hjælp.

Jeg har lavet et website - som er bygget op i 7 frames. (top,bund,head osv.)

På forsiden er "kun" 450 kb grafik og flash - MEN, siden tar uffateligt langt tid om at hentes.

Mindst 20 sekunder - så jeg må have gjort et eller andet forkert, fordi den loader det utroligt langsom - mangler 8, 7 6 elementer osv., head frame åbnes, left frame åbnes osv.

Nogen som kan hjælpe ?

Taxi :)
Avatar billede trekkies Juniormester
08. juli 2005 - 18:42 #1
Det vil hjælpe hvis du vil give et link til siden.

Flash tager tidat hente, alt efter indhold.

Hvis jeg var dig ville jeg gå over til tabler eller bedre CSS
Avatar billede olebole Juniormester
08. juli 2005 - 22:52 #2
<ole>

trekkies >> Hvad betyder:
    "Hvis jeg var dig ville jeg gå over til tabler eller bedre CSS"?

Du kan under ingen omstændigheder bruge CSS i stedet for tabeller  :)

smask >> 450k vil altid tage (for) lang tid at hente. Det er ikke en synderlig realistisk datamængde til én side

/mvh
</bole>
Avatar billede trekkies Juniormester
08. juli 2005 - 22:56 #3
Jeg mener bare at næsten ingen i dag bruger frames.

Jeg mener bare at han/hun kunne gå over til div kompineret med css :)
Avatar billede olebole Juniormester
08. juli 2005 - 22:59 #4
Ja, dét er en mulighed  ;o)
På den anden side set, aner vi ikke, hvad han skal lave - hvorfor ingen aner, om tabeller eller divs er bedst.
CSS bør han til gengæld under alle omstændigheder bruge til at style HTML-elementerne med  :)
Avatar billede trekkies Juniormester
08. juli 2005 - 23:02 #5
Nej, der for ligesom jeg skrev i det første besked: "Det vil hjælpe hvis du vil give et link til siden.", så kunne vi jo se hvad han mener :)
Avatar billede smask Nybegynder
09. juli 2005 - 17:46 #6
Hej igen,

Nu har jeg prøvet at lægge grafiken over i tabeller - og så er den slet ikke langsom.

Hvordan kan det være ???

Jeg kunne selvfølgelig lave det i tables, men så går noget af effekten af websitet væk, og jeg vil meget gerne beholde det i frames.

Er det ikke mærkeligt ? :)
Avatar billede olebole Juniormester
09. juli 2005 - 18:12 #7
Ikke nødvendigvis. Man kan jo lave mange forskellige kodefejl  :)

Udfra det, du opgiver, er det ikke til at sige, hvor du har lavet fejl ... blot at du med garanti må have lavet fejl i dine frames-sider, hvis en omlægning til tabeller i ét dokument kan gøre så stor forskel.
Avatar billede smask Nybegynder
09. juli 2005 - 18:19 #8
hvad kunne det være for en fejl ole ?