Avatar billede ingolf Nybegynder
07. juli 2005 - 16:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skiftende mellem liggende og stående sideopsætning i dok.

Jeg har en del sider fra Excel jeg vil indsætte med "Indsæt speciel" (med kæde til oprindelig dokument)i Word, siderne jeg vil kopiere ind vil være både i stående og liggende sideopsætning, og de vil skulle indsættes i skiftende orden i dokumumentet.
Kan Word takle at siderne kommer skiftevis, og hvad gør jeg lige?
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. juli 2005 - 16:43 #1
du sætter et sektionsskifte fortsat i bunden af den foregående side, og går herefter ned på den side der skal ligges eller rejses. På denne side går du i sidehoved/sidefod dialogboksen og trykker "samme som foregående" fra, herefter kan du ændre retningen på siden. Når du skal ændre retningen tilbage, sættes igen et sektionsskifte fortsat. osv osv
Avatar billede ingolf Nybegynder
07. juli 2005 - 16:47 #2
bufferzone
Man stiller sig altså ikke bare på den aktuelle side og går ind på sideopsætning under filer og ændrer fra det ene til det andet?
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. juli 2005 - 16:49 #3
Nej, det vil ændre retningen for alle siderne, du er nødt til at adskilde tingene med sektionsskifter og fortælle word at det skal være forskelligt fra de andre
Avatar billede ingolf Nybegynder
07. juli 2005 - 16:51 #4
OK jeg prøver. Tak
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2005 - 18:46 #5
Vælg Word.
Klik på vis/skjul (golfkøllen i værktøjslinien, så du kan se, hvad du foretager dig.
Zoom til 25%, så kan du se flere sider på en gang. Godt tol formatering.
Ctrl+Enter 3-4 gange(så indsætter du nye sider)
Ctrl+Home (tilbage til første side.
Indsæt-sideskift-vælg fortsat sektionsskift.
Ned på den nye side
Filer-Sideopsætning-Fanebladet Papirstørrelse: dulle i liggende. Bemærk den rubrik, hvor der står "Denne sektion". Kig bag listepilen, der er flere muligheder. Jeg ville vælge Resten af dokumentet, og så arbejde videre.
Hvor mange sider skal ligge ned? Gå ned på den sidste af dem og indsæt igen fortsat sektionsskift.
Sådan kan vælte- og rejse sider efter behov.
Lyder det indviklet? Man skal kravle før man kan gå. God fornøjelse.
Avatar billede ingolf Nybegynder
08. juli 2005 - 07:55 #6
hans-jensen
Tak til dig