Avatar billede hurra Novice
07. juli 2005 - 13:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

kolonne navne

Jeg ved at oversætte noget kode så jeg kan bruge en mssql database i steder for en mysql database.

Hvordan skriver jeg følgende statement om:
SHOW COLUMNS FROM `serial_table` LIKE "serial1"
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juli 2005 - 14:16 #1
Prøv:

SELECT COLUMN_NAME FROM INFORMATION_SCHEMA.COLUMNS WHERE TABLE_NAME='serial1'
Avatar billede hurra Novice
08. juli 2005 - 10:29 #2
Nu er det ikke for at lyde som en røvslikker eller noget, men du ved edermagme meget arne_v. Jeg syntes det er uanset i hvilken kategori jeg tidligere har stillet spørgsmål, så er du altid blandt de første med et svar, og altid med et rigtigt svar.

Endnu en gang tak for hjælpen.

Sender du et svar så du kan få nogle points ?
Avatar billede hurra Novice
08. juli 2005 - 10:33 #3
Forresten lige et tillægsspørgsmål:
Når nu jeg så har fundet ud af at der mangler en kollonne i den table jeg undersøgte, vil jeg jo så tilføje den. Skal jeg så bare tilføje en række i INFORMATION_SCHEMA hvor navn, type og andet info om den nye colonne står i ?

Rodet spørgsmår, i mysql ville jeg skrive
ALTER TABLE `serial_table` ADD (`serial1` INT UNSIGNED DEFAULT 0)
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juli 2005 - 10:37 #4
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juli 2005 - 10:39 #5
Du kan så vidt jeg ved ikke tilføje til INFORMATION_SCHEMA

ALTER TABEÆ tabelnavn ADD kolonne type

bør også virke med SQLServer
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juli 2005 - 10:40 #6
ALTER TABLE ...
Avatar billede hurra Novice
08. juli 2005 - 10:51 #7
Ja, det virker også nu, jeg er ikke sikkert på hvad jeg lige nu har gjort anderledes end hvad jeg prøvede inden jeg skrev til dig. Det kom til at se sådan her ud:
ALTER TABLE serial_table ADD serial4 BIGINT DEFAULT 0
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juli 2005 - 11:33 #8
med hensyn til viden, så har jeg levet af at arbejde med IT siden 1987 - og man
lærer jo lidt undervejs