Avatar billede peterk Nybegynder
07. juli 2005 - 08:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kodetekst til rulletekst søges

Venligts opgiv et site, hvor man kan finde koder til at sætte rulletekster på sit site. Jeg er ikke den store kode haj, så det skal være yderst brugervenligst.
Avatar billede webt Nybegynder
07. juli 2005 - 08:40 #1
En hurtigt søgning gav denne generator:
http://www.htmlbasix.com/marquee.shtml

Mvh
Martin
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
07. juli 2005 - 08:41 #2
<MARQUEE>Din tekst</MARQUEE>
Avatar billede peterk Nybegynder
07. juli 2005 - 09:01 #3
Hej webt - ser godt us. Næsten som jeg vil have det. Hvordan laver man tvungen linie ombrud i en rulletekst ? Jeg skal remser flere produkter op en linie til hver. Dit site lave bare en lang sammenhængende tekst.
Avatar billede webt Nybegynder
07. juli 2005 - 09:26 #4
Du kan bare sætter html tags ind, dvs i dette tilfælde <br> så får du et linieskift der hvor du sætter det,

Mvh
Martin
Avatar billede peterk Nybegynder
07. juli 2005 - 10:12 #5
Det virker desværre ikke når man indsætter det i frontpage...
Avatar billede webt Nybegynder
07. juli 2005 - 11:25 #6
Hmm virker ellers fint hvis man smider det ind via notepad eller andre editore, altså først når man previewer eller viser siden men virker da, se:
http://martin-nielsen.com/exp/631026/mq.html
Mvh
Martin
Avatar billede peterk Nybegynder
07. juli 2005 - 11:44 #7
ja, den tekst virker fint, men skal man have den til at gå nedefra og op så sker der intet.
Avatar billede webt Nybegynder
07. juli 2005 - 12:26 #8
Ja der skal jo så lidt mere til, massere løsninger her på eksperten, tag et kig på:
http://eksperten.dk/spm/514386
Der har roenving et fuldt fungerende eksempel

Mvh
Martin
Avatar billede webt Nybegynder
07. juli 2005 - 12:32 #9
For god ordensskyld testede jeg den lige,
http://martin-nielsen.com/exp/631026/mq.html
Avatar billede peterk Nybegynder
07. juli 2005 - 13:14 #10
webt: jeg kan se den virker på en ny blank side. Hvis jeg forsøger at indsætte det i en tabel som et lille felt, får jeg et problem. Da den blot kører bag tabellen. Jeg styrer hele siden i en tabel.
Avatar billede webt Nybegynder
07. juli 2005 - 13:29 #11
Ja det kan jeg godt se, den kan sikkert godt rettes til men det er ikke lige for mig heh, hvad med:
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex2/crosstick.htm

Lige testet den på samme addresse som før
Avatar billede peterk Nybegynder
07. juli 2005 - 14:23 #12
Det virker mange tak - send et svar for din insats webt og du får points.
Avatar billede webt Nybegynder
07. juli 2005 - 14:24 #13
Ja men det gør jeg da bare :)

Fortsat god dag