Avatar billede jfunch Nybegynder
06. juli 2005 - 18:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Er der en måde selv at lærer??

Hej
Findes der en tut eller kan i experter hjælpe mig, jeg kunne godt tænke mig at fjerner dårlige filer og vira gennem hijackthis.

Er der en måde at lærer at bruge HijackThis og selv rense sin computer?? Jeg ved i skriver man helst skal lade jer gøre det og ikke volde mere skade end gavn.

Men kunne være nice at lærer det selv:D

/Funch
Avatar billede ahv Nybegynder
06. juli 2005 - 18:43 #1
Jeg kan henvise til denne gratis artikel her på exp.dk
http://www.eksperten.dk/artikler/642

Venligst,
Alexander Holm Viborg
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. juli 2005 - 19:42 #2
Vil også sige artiklen, men ellers så følg ned i Virus kategorien hvor der smides logs. Smid en tom kommentar i spørgsmålet, så er du med på en kigger :)
Avatar billede arlet Juniormester
06. juli 2005 - 21:05 #3
Sådan lærte jeg det:
http://www.arlet.dk/hijackthis.htm
Avatar billede jfunch Nybegynder
06. juli 2005 - 21:21 #4
okay, jeg læser lige jeres forslag og kommer tilbage, hvis det ikke har hjulpet:D

Men tror nu at jeg vil kunne fjerne dem efter de 2 links og så følge med i andres problemer...
Avatar billede arlet Juniormester
06. juli 2005 - 21:55 #5
Bare du husker at en forkert fil du sletter kan betyde format c:
Avatar billede jfunch Nybegynder
07. juli 2005 - 20:49 #6
Ja, jeg tænker over det.. Men jeg regner med at i står bag mig når jeg retter andres de første mange gange og jeg skriver naturligvis at personen som har problemer ikke skal følge min ordrer med mindre i andre siger den er rigtig:)
Avatar billede arlet Juniormester
07. juli 2005 - 20:56 #7
Ja, men problemet er bare at det forvirrer spørgeren alt for meget at der kommer sådan et indlæg..

Tag i stedet for nogle af de logs der ligger her på Eksperten og på spywarefri og kontroller dem og se om du er kommet til samme resultat, når du når til samme resultat hver gang, så er du klar til at tjekke logs, men det kræver meget træning, før det er virkelighed..
Avatar billede ejvindh Ekspert
11. juli 2005 - 15:18 #8
Jeg er enig med Arlet. Selvfølgelig er man nødt til at starte på et tidspunkt, hvor man ikke i forvejen kan vide om man kan håndtere opgaven (det viser sig først i praksis). Selvom der i et forum som Eksperten ofte vil været et vist backup fra mere garvede log-førere, så bør man alligevel indstille sin HJT-hjælp, hvis sådanne indgreb for ofte er nødvendige. Det forvirrer simpelthen spørgeren -- og man skal tænke på, at det ofte er brugere, der ikke er så dygtige med computere, der spørger. Og de kan ikke overskue, hvis der er for mange råd og kontra-råd. Og desuden kan man heller ikke på forhånd regne med at de garvede checker alle tråde efter (medmindre man får en fast aftale med en). Endelig skal man jo også tænke på, at det ikke er alle indgreb, der kan gøres ugjorte igen!

Det allerbedste at gøre, hvis man vil hjælpe folk med HJT-arbejdet er, at følge nogle af de oplærings-skoler, som jeg også nævner i min artikel. Så får man hurtigt feedback på hvor god man er, uden at der er nogle "virkelige" brugere, det går ud over.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. juli 2005 - 19:22 #9
Vil give Arlet og ejvindh ret.
Du vil hurtigt lære at rense en log hvis du følger nogle af de oplærings-skoler der er rundt omkring.

For mit eget vedkommende vil jeg sige at, måden jeg arbejder på er at følge div. spørgsmål med logs i, hvor f.eks. ejvindh, arlet, fromsej m.fl.  er ide at rense for snavs.
For der er stadig visse programmer jeg ikke helt forstår at bruge.
Derfor har jeg også lært hurtigt at spotte en log hvor der er snavs i jeg ikke kan fjerne selv uden at skulle bruge programmer jeg ikke kender til fulde.

Men klø på - jo flere der kan rense en maskine for snavs jo bedre ;)
Avatar billede jfunch Nybegynder
17. juli 2005 - 18:48 #10
Ja, okay. Men jeg vil da helt sikkert klø på og kigge ind på de der oplærings-skoler.

Mange tak for hjælpen, og håber på at få noget respons når jeg engang bliver god nok til at rense på exp.