Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
05. juli 2005 - 23:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Komprimering af podcast ved brænding på CD til bilen

Efter at P1 er begyndt at podcaste en del af deres programmer, er det fristende at downloade dem så man kan have dem med i bilen og hører det når man vil/kan. Problemmet er blot at eksempelvis Kopplevs Krydsfeldt være 1 time+, hvilket ikke kan være på en std. CD. Kan dette komprimeres eksempelvis ved at ofre noget lydkvalitet, så der er mulighed for at have flere programmer på en CD ??
Avatar billede komputerdk Mester
24. juli 2005 - 18:21 #1
ikke som alm. lydCD - så skal din bilafspiller f.eks. afspille MP3 eller lign.. og det er omvendt ikke sikkert at gå op i CD kapacitet vil hjælpe, da ikke alle bilradioer kan tage fx. 90 og 99min CDer.
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
31. juli 2005 - 22:57 #2
Nej der er tilsyneladene ikke noget at gøre, andet end at købe en ny bil ;)

Nej spøj til side løsningen er blevet I-pod med I-trip på. Tak for forsøget.
Avatar billede komputerdk Mester
01. august 2005 - 06:48 #3
ja - desværre er broadcasting ikke tilladt i DK - for har set enkelte mp3afspillere der kan udsende FMsignal i en radius på 5m som man så kan opfange med autoradioen.. ganske smart..  omvendt er MP3 ved at blive standard i bilradioerne.. så skal man bare købe et par CD-RW som man kan bruge igen og igen....