Avatar billede mik28 Seniormester
05. juli 2005 - 21:48 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

tomcat og flere domæner

Hej Eksperter,

Jeg anvender tomcat5. Jeg kører den alene. Mit spørgsmål er om det er muligt at hoste flere domæner, og i så fald hvordan gør man det?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2005 - 21:50 #1
ja

har du læst min artikel om bl.a. dette emne ?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2005 - 21:50 #2
Avatar billede mik28 Seniormester
05. juli 2005 - 22:02 #3
Fint. Jeg vil prøve om jeg kan få det til at virke, men det ser jo egentlig ikke så svært ud :-) (jeg bliver sikkert klogere)
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2005 - 22:10 #4
Tomcat dokumentationen er efterhånden OK og hvis man retter manuelt i server.xml
fremfor at kaste sig ud i den afskyelige admin web app så er det ikke så svært
Avatar billede mik28 Seniormester
05. juli 2005 - 22:21 #5
Det er klart min ambition at rette i de rigtige filer manuelt. Jeg har det mærkeligste problem med Mandrake. Hver gang jeg starter det op så virker musen ikke. Jeg plejer at kunne trykke på windowstasten og så navigerer mig hen og vælge den rigtige mus. Det mærkelige er bare at der er 2 som virker, men man skal altid vælge den modsatte af den man vælgte sidst.
Avatar billede mik28 Seniormester
05. juli 2005 - 22:43 #6
2 ting

1. ser det her rigtigt ud i server.xml ?

<Host name="www.web-oasen.dk" appBase="C:/WWW/web-oasen.dk"/>

2. Lige præcis hvor i filen skal jeg placerer det?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2005 - 22:45 #7
re 1)

det ser OK ud

re 2)

på samme niveau som de andre host tag
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2005 - 22:46 #8
server
  service
      engine
          host
Avatar billede mik28 Seniormester
05. juli 2005 - 22:49 #9
<Logger className="org.apache.catalina.logger.FileLogger"
                directory="logs"  prefix="localhost_log." suffix=".txt"
            timestamp="true"/>

      </Host>

    </Engine>

        <Host name="www.web-oasen.dk" appBase="/var/tomcat/websteder/web-oasen.dk"/>

  </Service>

</Server>
Avatar billede mik28 Seniormester
05. juli 2005 - 23:00 #10
Hvis det jeg har gjort nu er rigtigt, så burde det her ikke virke eller hvad.
http://www.web-oasen.dk/
Der ligger intet i /var/tomcat/websteder/web-oasen.dk
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2005 - 23:01 #11
prøv og flyt den host linie op over </Engine>
Avatar billede mik28 Seniormester
05. juli 2005 - 23:38 #12
hmmmm, det virker ikke helt. Er det ikke meningen at jeg skal flytte det som jeg gerne vil have under www.web-oasen.dk over i /var/tomcat/websteder/web-oasen.dk
altså alt det som før lå under webapps
Avatar billede mik28 Seniormester
05. juli 2005 - 23:40 #13
sådan at WEBINF og index.jsp ligger i /var/tomcat/websteder/web-oasen.dk nu
Avatar billede mik28 Seniormester
05. juli 2005 - 23:46 #14
JUBIII Jeg tror sørme at det virker nu
Avatar billede mik28 Seniormester
06. juli 2005 - 11:23 #15
Jeg har sat følgende ind op over </Engine> og det virker sådan set også som det skal. De ting som ligger i mit webapps bibliotek virker bare ikke mere. Hvordan kan det være?

<Host name="www.web-oasen.dk" appBase="/var/tomcat/websteder/www.web-oasen.dk"/>
<Host name="web-oasen.dk" appBase="/var/tomcat/websteder/www.web-oasen.dk"/>
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juli 2005 - 11:27 #16
Husker du at bruge et navn på web applikationen (der er jo ikke angivet en
ROOT web app) ?

(måske skulle du bare tilføje en ROOT web app)
Avatar billede mik28 Seniormester
06. juli 2005 - 11:40 #17
Jeg er ikke helt med på hvad du mener med at bruge et navn. Jeg plejer at ligge mine ting i webapps/MITSITE og regner så med at kunne se det MITDOMÆNE/MITSITE
Avatar billede mik28 Seniormester
06. juli 2005 - 11:43 #18
Er det rigtigt forstået at standart ROOT applikationen er velkommen til TOMCAT
Avatar billede mik28 Seniormester
06. juli 2005 - 11:47 #19
Jeg tror faktisk godt at jeg kan se hvad problemet er. Jeg har jo flyttet ROOT applikationen

<Host name="www.web-oasen.dk" appBase="/var/tomcat/websteder/www.web-oasen.dk"/>

www.web-oasen.dk/MITSITE ikke passer til webapps/MITSITE mere
Avatar billede mik28 Seniormester
06. juli 2005 - 11:48 #20
men hvordan kommer jeg ud over det :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juli 2005 - 12:00 #21
<Host name="www.web-oasen.dk" appBase="/var/tomcat/websteder/www.web-oasen.dk"/>

gør at

http://www.web-oasen.dk/xxx/index.jsp

bliver mappet til

/var/tomcat/websteder/www.web-oasen.dk/xxx/index.jsp
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juli 2005 - 12:03 #22
Hvis du definerer en context med path="" så vil

http://www.web-oasen.dk/index.jsp

bliver mappet til

/var/tomcat/websteder/www.web-oasen.dk/xxx/index.jsp

hvilket måske er kønnere
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juli 2005 - 22:03 #23
all set ?