Avatar billede henrik4223 Nybegynder
05. juli 2005 - 18:04 Der er 10 kommentarer

Størrelsen på Word dokuemnt vokser hele tiden - MEGET

Jeg er igang med at skrive på et stort dokument (over 100 sider) i word, men mit problem er, at størrelsen vokser langsomt under arbejdet med det. Dvs., at det vokser fra 1 mb til 30 mb, hvilket er lidt volsomt, når jeg kun retter i det.

Hvis jeg copy/paster det hele over i et nyt dokument, får jeg den oprindelige størrelse tilbage uden af miste data.

Mit problem er bare, at alle mine formateringer fucker up, så hvordan får jeg filstørrelsen ned igen uden at copy/paste?
Avatar billede jkrons Professor
05. juli 2005 - 18:30 #1
Har du slået Gem hurtigt til? Hvis du har, så prøv at slå det fra.
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2005 - 23:08 #2
Hvorfor kan det være en mulighed? Hvad ligger der bag den funktion?
Avatar billede jkrons Professor
05. juli 2005 - 23:11 #3
Gem hurtigt betyder at kun ændringer, der er lavet siden der sidst blev gemt, gemmes når du trykker gem, ikke hele dokumentet. Det betyder at detgår betydeligt hurtigere at gemme store dokumenter. Til gengæld komprimeres der ikke, når der gemmes.
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
07. juli 2005 - 19:13 #4
Den er slået fra...
Avatar billede jkrons Professor
07. juli 2005 - 22:01 #5
Hardu billeder eller hyperlinks i dit dokument?
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
08. juli 2005 - 15:19 #6
Ja, jeg har begge dele, men det er nogle der er lagt ind for lang tid siden...og dokumentet vokser stadig uden at jeg laver nye links eller sætter nye billeder ind...
Avatar billede jkrons Professor
08. juli 2005 - 17:00 #7
Prøv for forsøgets skyld at flytte teksten - uden billeder og links til et nyt dokument. Arbejd med det, og kontroller om det vokser. Hvis det ikek er tilfældet, så sæt bilelder og hyperlinks ind, som det sidste.
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2005 - 23:18 #8
Hvis du har forsøgt jkrons uden resultat, så ville det måske hjælpe, hvis du reparerer dit officeprogram. Sæt CD-en i og når siden med valgene kommer, klik på Reparer.
Avatar billede rvm Nybegynder
11. juli 2005 - 09:18 #9
Du kan også vælge "Gem som" og give dokumentet et nyt navn - det får ofte "ødelagte" dokumenter til at blive genoprettet.
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2005 - 19:55 #10
Hvor er jeg spændt på, hvad udfaldet blir. Word er immerhen det mest anvendte program, og der er mange problemer med det.
Jeg har en mistanke om, at det kan være billederne.
Prøv at fjern alle billeder og skriv evt. med rødt, hvor de skal være. Billederne kopierer du over i et nyt dok. så har du dem - skriv evt. sidenr. under dem, så du ved, hvor de skal anbringes igen.
Gem så dit dok under et nyt navn.
Vokser det stadig vildt? Har du tænkt på virus eller spyware? Prøv evt. ad-aware eller en virusscanning. Alle kneb gælder nu.