Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2005 - 15:16 Der er 6 kommentarer

You are not authorized to view this page

Jeg får denne her fejlbesked:

You are not authorized to view this page
You do not have permission to view this directory or page using the credentials that you supplied.
--------------------------------------------------------------------------------

Please try the following:

Contact the Web site administrator if you believe you should be able to view this directory or page.
Click the Refresh button to try again with different credentials.
HTTP Error 401.1 - Unauthorized: Access is denied due to invalid credentials.
Internet Information Services (IIS)

Jeg syntes jeg har prøvet "alt" for at løse dette, men intet hjælper. Nogen bud på den?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
05. juli 2005 - 17:57 #1
Har du checket om on Iusr_maskinnavn har rettigheder til mappen eller filen og du har slået anonym brugere til..
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2005 - 19:21 #2
ja, det har jeg tjekket.
Jeg fandt denne her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;871179

man kan åbenbart lave en workaround for at løse det - men hvad er det man skal skrive her (er taget fra linket):
setspn.exe -a http/IIS_computer's_NetBIOS_name DomainName\UserName

setspn.exe -a http/IIS_computer's_FQDN DomainName\UserName

Der står i artiklen at det skal være den bruger som application pool kører under, og hos mig er det "network service". Hvad skal syntaksen så helt præcist hedde???
Avatar billede ttopholm Nybegynder
05. juli 2005 - 19:25 #3
Puha, det ved jeg godt nok ikke.. har du evt. prøvet at reinst. iis
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2005 - 19:46 #4
jeg kan se at den bruger der er "NETWORK SERVICE" hedder "nt authority\networkservice", men når jeg kører kommandoen i dospromten siger den bare "unable to locate account"...
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2005 - 19:49 #5
Det er jo en standard 401.1-fejl. Hvorfor kan man ikke finde en løsning uden at lave den workaround som microsoft foreslår?
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2005 - 20:04 #6
Så lykkedes det selv at løse det!
To specify the host names that are mapped to the loopback address and can connect to Web sites on your computer, follow these steps:1. Click Start, click Run, type regedit, and then click OK.
2. In Registry Editor, locate and then click the following registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa\MSV1_0
3. Right-click MSV1_0, point to New, and then click Multi-String Value.
4. Type BackConnectionHostNames, and then press ENTER.
5. Right-click BackConnectionHostNames, and then click Modify.
6. In the Value data box, type the host name or the host names for the sites that are on the local computer, and then click OK.
7. Quit Registry Editor, and then restart your computer.

Det gjorde tricket! Men det er vist også en wordaround...