Avatar billede bahando Nybegynder
04. juli 2005 - 13:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opdatering til Nvidia skaber problemer!

Hejsa eksperter. For nyligt havde jeg nogle problemer med min comp:
intel P 4, 3 ghz, windows XP Pro, så jeg reinstallerede windows samt alle mine programmer. Det betød jo at en masse updates skulle hentes igen og en af dem var nvidias. Jeg har et NVIDIA Geforce4 MX 460 vidoekort men den seneste version:
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_77.72.htm
får min computer til at gå i stå ved opstarten hvor jeg så kan vælge at gå i safemode eller at gå tilbage til den version der fungerede sidst.... Det største problem jeg har hvad angår de drivere er at jeg ikke kan spille nogle spil før de er installeret!.... Håber der er nogen derude der kan hjælpe.

P.S de drivere der er installeret på nuværende tidspunkt er: version 5.6.7.3 fra 2004 og jeg har fulgt installationskravene til den nye version til punkt og prikke. Dvs. lukket anti virus programmer ned og slette den gamle version inden osv.
Avatar billede detdaforvildt Nybegynder
04. juli 2005 - 14:20 #1
Hvis du logger ind i safe mode og afinstallerer driveren igen og så genstarter - fungere computeren så fint med alm vga eller kan du stadig ikke få windows til at makke ret?
Avatar billede boxer Nybegynder
04. juli 2005 - 14:22 #2
Prøv dig frem med nogle af de drivere fra arkivet:
http://www.nvidia.com/object/winxp-2k_archive.html
Tag evt. den næst nyeste først.

Hvis du har forsøgt at indstallere flere drivere, kan det være en fordel at fjerne grafikkortet fra enhedshåndtering og genstarte.
Avatar billede bahando Nybegynder
04. juli 2005 - 14:39 #3
har egentlig ikke prøvet at afinstallere. har lavet et recovery punkt før installationen og når jeg går tilbage til det fungerer det hele fint igen!.... Så det er vele egentlig det samme. jeg prøver lige at installere en af de tidligere versioner fra arkivet
Avatar billede huset Praktikant
04. juli 2005 - 14:52 #4
Du har selvfølgelig installeret driver til bundkortet?

Derpå er der jo driver til AGP.

Har du installleret SP1 eller SP2 og andre opdates fra Win.
Avatar billede bahando Nybegynder
04. juli 2005 - 14:55 #5
Jeg installerede den version der hedder 71.89 og den skabte ikke nogle problemer ved opstarten. Fjollet at jeg ikke tænkte på det selv, men det er jo det man har eksperter til.... Hverken counter-strike eller WoW brokker sig over at mit videokort ikke er opdateret længere så det ser ud til at funke. Jeg forstår dog stadig ikke hvorfor den nyeste version får min comp. til at brokke sig. Tak for hjælpen. Pointene går til boxer så hvis du lige skriver et svar lukker jeg den her... takker.
Avatar billede boxer Nybegynder
04. juli 2005 - 14:58 #6
Velbekomme :o)